SHV Bemanningsenheten sekreterare söker medicinska sekreterare

SHV Bemanningsenheten sekreterare söker medicinska sekreterare

Om arbetsplatsen
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län". Vår enhets huvuduppdrag är att vara andra verksamheter behjälpliga vid korttidsfrånvaro, sjukfrånvaro, arbetsanhopning, utbildning samt kortare ledigheter. Vi arbetar mot olika verksamheter såsom sjukhusvården, primärvården, tandvården, och andra privata aktörer. SHV Bemanningsenheten sekreterare är under utveckling då enheten sedan 1 september ligger under sjukhusvårdens ledning. Vår enhet kommer att, tillsammans med våra kunder och medarbetare fortsätta utvecklas utefter kundens behov och efterfrågan. Idag är vi sju medicinska sekreterare och några av oss arbetar delvis på distans. Vi är en kompetent och stabil arbetsgrupp som har lång erfarenhet av yrkesrollen. Då vi har medarbetare som ska gå i pension behöver vi nu förstärka med ytterligare medarbetare. Vi söker därför dig som trivs i en serviceinriktad roll där kunden är i fokus, där du har möjlighet att ta ett stort eget ansvar och kan vara med och utveckla vår enhet framåt. Tillsammans bidrar vi till Region Kronobergs vision om ett gott liv i ett livskraftigt län - i detta arbete är vi alla en viktig länk!

Arbetsuppgifter
Som medicinsk sekreterare på vår enhet kommer du att arbeta mot olika kliniker och verksamheter. Arbetsuppgifterna består i dagsläget till stor del av diktatskrivning, men framöver kan arbetsuppgifterna komma att bli mer varierande, i takt med att enheten växer och utvecklas. Vi tar ett stort ansvar för våra uppgifter och du har möjlighet att kunna påverka ditt dagliga arbete. Hos oss kommer du arbeta i en trygg grupp med kollegor som har en bred och lång erfarenhet som du kommer kunna utvecklas tillsammans med. Vi har olika kompetensområden för diktatskrivning och planerar arbetet tillsammans. En arbetsuppgift som alla har innebär att vara kontaktperson till utsedda kunder med tät dialog.

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker är utbildad medicinsk sekreterare eller vårdadministratör. Har du några års erfarenhet inom yrket är det bra men inget krav. Har du även utbildning i diagnosklassificering är det meriterande men inget krav. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi ser också gärna att du som söker: - Är öppen för verksamhetsutveckling och ser det som en naturlig del av ditt arbete - Har lätt för att skapa goda och långsiktiga relationer - Drar lärdom av erfarenheter och feedback från omgivningen - Med introduktionen tar till dig ny kunskap och kan använda befintlig kunskap flexibelt Vi hoppas du vill bli en del av vår enhet. Välkommen med din ansökan!

Övrigt
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Mer info
Kontaktperson Josefina Ågren
Telefon 0470 58 72 38
Område Växjö
Yrkesroll Administration, Sekreterare
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 7 mars 2021 (4 dagar kvar)