Säljare till HordaGruppen

Säljare till HordaGruppen

Säljare till HordaGruppen
Söker du en utvecklande roll inom teknisk försäljning där du får mycket ansvar och kan påverka säljprocesserna? Lockas du av varierande arbetsuppgifter och att hitta den perfekta tekniska lösningen för varje kund? Är du dessutom en naturlig lagspelare? Då har vi ditt drömjobb som säljare hos oss! Vi söker dig som är i början av din karriär eller dig som har hunnit samla på dig några år inom området.

Arbetsuppgifter
Som säljare på HordaGruppen kommer ditt dagliga arbete gå ut på att hitta nya kunder och utveckla nuvarande kunder. Du förväntas kunna ta ansvar hela vägen från förfrågan från kund till färdig produkt. Tjänsten omfattar främst följande arbetsuppgifter:
  • Ansvarar för försäljning inom avtalat Affärsområde.
  • Ansvarar för marknadsbearbetning, offertgivning och uppföljning av dessa, försäljning och prissättning.
  • Söker aktivt efter nya kunder och marknadsområden inom de överenskomna prioriterade affärsområdena.
  • Medverkar vid utställningar, mässor och andra marknadsföringsaktiviteter.
  • Utvecklar och upprätthåller goda kontakter med nuvarande och potentiella nya kunder.
  • Samarbetar med Marknadschef och övriga säljare för att utveckla HordaGruppens affärer ur ett helhetsperspektiv.
  • Samarbetar med företagets samtliga funktioner för att skapa en lönsam affär.
Då vi är ett kreativt expanderande bolag erbjuder vi dig att växa och utvecklas med oss! Vi arbetar tillsammans i team och förväntar oss att du alltid är redo att hjälpa till där det behövs. Dina åsikter och ditt arbete kommer vara viktiga för oss.

Din profil
Det här jobbet passar dig som är tekniskt kunnig och brinner för att göra affärer!

För att vara aktuell för tjänsten har du erfarenhet av liknande försäljning och gärna inom fordonsindustrin. Att ha god förståelse i engelska är ett krav då många kontakter sker på engelska. Troligtvis har du någon utbildning alternativt samlat på dig information inom företagsekonomi/ avtalshantering/teknisk kunskap.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. För att du ska vara aktuell för tjänsten som säljare hos oss ser vi att du är förtroendeingivande, ansvarstagande och strukturerad. Du är en naturlig teamspelare med stort kundfokus och en uthållighet då det ofta är långa och komplexa försäljningsprocesser som gäller. Din tekniska kunnighet är viktig för att skapa förtroende hos kund.

Vi erbjuder dig en intressant personlig utveckling med möjlighet till egen påverkan av arbetssituationen. Vi erbjuder vidare en miljö där du kommer att kunna arbeta med kunder i varierande storlek och i olika branscher. Viktigt är att du vill utvecklas långsiktigt tillsammans med oss på HordaGruppen.

Övrigt
  • Omfattning: 100% dagtid
  • Varaktighet: Tillsvidare
  • Lön: Individuell lönesättning tillämpas
  • Arbetsort: Horda/ Bor
  • Kollektivavtal: Unionen
  • Start: Enligt överenskommelse
Känner du igen dig i ovanstående? Vi ser fram emot din ansökan redan i dag! Vänta inte med din ansökan till sista ansökningsdag utan gå vidare och ansök tjänsten så snart som möjligt. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansökningar via mail tas inte emot med hänvisning till GDPR.

I den här rekryteringen har HordaGruppen valt att samarbeta med Maxkompetens Sverige AB. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Nathalie Petersson på tel 0733205635.

Om HordaGruppen
Med fyrtio års erfarenhet av utveckling och konstruktion när det gäller plast och gummidetaljer är vi den trygga och flexibla samarbetspartnern för främst fordonsindustrin, men också möbel-, vitvaru-, verkstadsindustrin samt marinområdet. Vi har flera tillverkningsmetoder; formsprutning, extrudering och formblåsning med mera. I kombination med våra moderna monteringsanläggningar kan vi på ett följsamt sätt möta våra kunders krav vad gäller kvalité, snabba leveranser och kostnadseffektiva lösningar. Vi växer, vilket innebär att vi har kapacitet för nya inspirerande projekt och behöver förstärka med ny kompetens. I dag är vi 2 drivna och erfarna medarbetare på marknadsavdelningen med olika bakgrund som brinner för teknik, att utveckla affären och nyttan för våra kunder. Brinner du för tekniska produkter, verksamhetsutveckling och tydliga resultat så finns det en god chans till att du känner dig hemma här! Läs gärna mer om hur det är att arbeta hos oss på https://hordagruppen.com/

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 7 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 400 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Mer info
Kontaktperson Maxkompetens
Email Mejla Maxkompetens
Område Växjö
Yrkesroll Försäljning, Account Manager
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Maxkompetens
Sista ansökningsdag 20 juni 2021 (38 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering riktat mot teknik, IT och industri. Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen ca 350-400 konsulter ute på uppdrag.