Payroll consultant till Fortnox

Payroll consultant till Fortnox

Payroll Consultant till Fortnox
Är du en erfaren löneadministratör som älskar effektiviseringar och har intresse för system? Trivs du att arbeta i en självständig roll? Då har vi din nya utmaning! Vi på Maxkompetens söker nu en Löneadministratör till Fortnox i Växjö!

Fortnox är ett snabbväxande bolag som är mycket måna om sina medarbetare och konsulter vilket gör att vi är säkra på att du ska trivas i din roll!

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en löneadministratör som tillsammans med Head of HR och Payroll Manager sköter interna löner och administration kopplat till detta för Fortnox och dess koncernbolag. Rollen innebär att du har löpande kontakt och samarbete med övriga kollegor inom bolaget och hjälper dessa med ärenden relaterade till ditt specialistområde. Du kommer ha ett brett och stimulerande spann av arbetsuppgifter.

I arbetet ingår arbetsuppgifter som:
  • Löpande hantering av lönerelaterade frågor.
  • Proaktivt agera kring de KPI:er som är kopplade till HR-analys.
  • Hantering av reseräkningar, avstämningar och statistik.
  • Hantering av förmåner.
  • Beräkningar och underlag till ekonomiavdelningen i bl.a Excel.
  • Utbilda och informera i frågor angående lönehantering.
  • Omvärldsbevakning inom ditt verksamhetsområde.
  • Bidra till utveckling av löneprocessen, arbetssätt, löneberäkning, kontroller av löner och utbetalningar.
Din profil
Vi söker dig som har god erfarenhet av löneadministration och även system och tjänster som hanterar tid, kvitton, utlägg och eventuellt andra HR-administrativa system. Du ska känna dig bekväm med att arbeta självständigt inom området.

Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller lön, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi tror att du tidigare har arbetat i en organisation med högt tempo och gillar det. Du drivs av att effektivisera och hitta förbättringar inom ditt område. Vi ser även att du har stort intresse för system och IT-lösningar samt drivs av att utveckla och driva dessa framåt. Du har en god kunskap om Excel eller Google Sheets, och vana vid att arbeta med dessa programs olika funktioner.

Som person är du lugn och stabil, du tycker om och är bra på att ge service. För att bli framgångsrik i denna roll ser du möjligheter att förenkla och effektivisera ditt arbete. Du gillar att utveckla snarare än att förvalta men som även är noggrann och hands on. Du är inte rädd för att hugga i där det behövs och är bra på att slutföra de arbetsuppgifter som du har. Dina arbetsuppgifter genomför du med hög integritet och förmåga att samarbeta med din omgivning. Du har ett intresse för hur flödena hänger ihop och hur dessa bör se ut för att kunna stötta organisationen. Har du erfarenhet av Fortnox olika lösningar så är det meriterande.

Om Fortnox
Vi är ett snabbväxande tillväxtbolag, noterat på NGM Nordic SME. Det som präglar vår vardag är en positiv framtidstro, stark gemenskap, en skön entreprenörsanda och korta beslutsvägar. Perfekt för dig som har ett driv och hela tiden ser förbättringspotentialer - och vill genomföra dem.

Det är så vi är mot varandra. Och vår omvärld.

Övrig information
Placeringsort: Växjö

Arbetstid: måndag - fredag, kontorstider.

Omfattning: Heltid

Tillträde: Omgående, eller enligt överenskommelse

Kollektivavtal: Unionen

Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en lockande utmaning? Ansök då till tjänsten redan idag. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Fortnox har valt att samarbeta med Maxkompetens i den här rekryteringsprocessen. Du kommer till en början arbeta som konsult via Maxkompetens på plats hos Fortnox. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Nathalie Petersson på telefon 0733 20 56 35.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR. Ansök via länken, tack!

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Mer info
Kontaktperson Maxkompetens
Email Mejla Maxkompetens
Område Växjö
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 15 okt 2021 (26 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering riktat mot teknik, IT och industri. Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen ca 350-400 konsulter ute på uppdrag.