Platsansvarig Budbilsförare till Växjö

Platsansvarig Budbilsförare till Växjö

Om Instabox

Instabox är en tech-startup som förändrar logistikbranschen och e-handeln. Vi tycker att det ska vara enkelt att handla på nätet och erbjuder våra kunder en snabb och smidig frakttjänst- allt för att underlätta i vardagen. Idag har vi ett tjugotal samarbetspartners där vi arbetar efter att våra konsumenter ska kunna handla och hämta ut sina order i något av våra +300 smarta skåp samma dag.

Idag har vi verksamhet i Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Borlänge och Mantorp och nu är vi på väg att expandera i Småland och Växjö. Växjö blir en viktig hubb för Instabox fortsatta tillväxt och vi är nu på jakt efter en Platsansvarig Budbilsförare i regionen.

Om jobbet

I rollen som Platsansvarig Budbilsförare kommer du att leda det dagliga arbetet och ansvara för driften på terminalen. Din roll kommer inledningsvis bestå av att köra upphämtningar och leveranser åt Instabox. Parallellt med att Instabox placerar ut fler skåp i regionen och integrerar fler samarbetspartners kommer du att tränas upp i din roll.

Till starten kommer vi att rekrytera 2-3 kurirer som du kommer leda i det dagliga arbetet, du kommer dessutom ha att stöttande team på distans i Stockholm. Rollen ger en unik möjlighet att få en nyckelroll i ett växande bolag där du får vara med och bygga en verksamhet. I rollen kommer du att rapportera till Head of Production som sitter i Stockholm. Start är 1 november.

Ansvarsområden
  • Leda och fördela arbetet för hubben i Växjö.
  • Rekrytering, schemaläggning och bemanningsplanering av kurirer samt personaladministration.
  • Leda och delta i sorteringsarbete.
  • Trafikledning under pågående körningar.
  • Översyn och planering av rutter.
  • Egen körning.
Om dig som söker

Vi söker dig som är duktig på att köra bil och som även tidigare har kört lastbil.

Du har tidigare arbetat i branschen och är en van förare. Du är en naturlig ledare som motiveras av ansvar och möjligheten att vara med och bygga något nytt. Vi ser gärna att du tidigare har haft personalansvar och är duktig på att bemöta människor.

Som person är du ambitiös och gillar att ge god service till dina kunder och kollegor. Du ska tycka om att både arbeta självständigt och i team där du ser till gruppens bästa. Det är viktigt att du kan kavla upp ärmarna när det behövs och är prestigelös i din roll. För att lyckas hos oss är du självgående och noggrann i ditt arbete.

Krav
  • Gymnasieutbildning
  • Erfarenhet från transport- eller logistikbranschen.
  • Ledarerfarenhet
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
  • C-körkort och YKB.
Meriterande
  • Tidigare erfarenhet av lager och att köra budbil.
Vi erbjuder dig

Som Platsansvarig för vår hubb i Växjö kommer du att få ett varierande och fartfyllt arbete. Du kommer att få möjlighet att bygga upp något från grunden med backning från huvudkontoret i Stockholm. Då du blir en del av ett växande bolag kommer du att ges goda utvecklingsmöjligheter och möjlighet att själv påverka ditt arbete. Detta är en heltidstjänst och arbete på kvällar, nätter och helger kan ingå.

Tjänsten är tillsvidareanställning med inledande provanställning med start 1 november. Vi intervjuar löpande- så skicka in din ansökan redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Mer info
Område Växjö
Yrkesroll Transport & Logistik, Transport, Chaufför
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 29 nov 2019 (42 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Det ska gå snabbt att handla på internet.

Ungefär samma dagen-snabbt, tycker vi. Så hos 89% av våra e-handlare kan du både handla och hämta ut din order i våra smarta skåp samma dag.

Vi startade 2015 och idag finns hundratals skåp utplacerade i flera orter runtom i Sverige från Trelleborg till Uppsala.

Snart kommer du kunna lämna in kemtvätten, förvara gymväskan och skicka dina julklappar över hela landet. Och lika okrångligt som det är att hämta ut ett paket, ska det vara att lämna tillbaka ett.

Vi bryr oss lika mycket om dina paket som du gör. Vi tycker inte det behöver vara mycket svårare än så.