Customer Success Manager

Customer Success Manager

Extend växer och vi får många nya kunder, därför letar vi nu Customer Success Manager till vårt kontor i Växjö!

Tillsammans med erfarna kollegor skapar du dig en god produktkännedom om Extends tjänster och plattform. Du guidar och hjälper kunden att tillämpa Extends affärsystemsfunktioner på bästa sätt för att effektivisera och underlätta deras verksamhet och affärsprocess. Du jobbar nära våra befintliga men även nya kunder genom att driva kundprojekt och implementationer och du kommer även stötta vår kundtjänst och försäljning med din kunskap kring applikationen och våra kunders önskemål. Du är din egen projektledare, du bryter ner uppgifter till aktiviteter och följer upp för att komma i mål. Vi ser gärna att du har erfarenhet av affärssystem och främst inom order management, inköp, lager och ekonomi.

Arbetsuppgifter
  • Hjälper nya och befintliga kunder att förstå, förändra och anpassa de affärsprocesser och arbetssätt som påverkas vid implementation av ett nytt system för att effektivisera deras verksamhet och skapa kundnöjdhet
  • Traditionell projektledning
  • Arbeta med Change management processer internt och externt
  • Får en god produktkännedom om Extends produkter och tilläggstjänster
  • Ansvarar och hanterar implementationer av kundprojekt. Definierar aktiviteter, esimerar och följer upp
  • Hjälper kunder att komma igång med våra applikationer. Detta sker både på något av våra kontor och på plats hos kund vilket kan innebära resor i tjänsten
  • Säkrar att implementationen har hög verkningsgrad och ett effektivt nyttjande av system och resurser
  • Demo av Extend och hjälper till med kundfrågor och merförsäljning mot befintliga kunder.
Din profil
Då företaget är i en spännande expansionsfas finns det stor potential och plats att visa framfötterna. Vi söker därför en engagerad lagspelare som brinner för projektledning av IT projekt och att jobba nära kunden. Du är nyfiken, driven och intresserad av att lära dig nya saker samt trivs i rollen med att arbeta mot uppsatta mål tillsammans med våra kunder och kollegor.

Personliga egenskaper
  • Analytisk, strukturerad och lösningsorienterad
  • Enkel att samarbeta med
  • Kundorienterad och gillar att jobba tillsammans med kunder
  • God kommunikationsförmåga i både tal och skrift
Kompetens
  • Relevant utbildning inom projektledning (Prince2 eller liknande) kopplade till IT, försäljning eller ekonomi
  • Erfarenhet av affärssystem
  • Erfarenhet av utbildning och implementation av molnbaserade applikationer
  • Bakgrund inom ekonomi och bokföring är meriterande
  • Flytande i både svenska och engelska
Övrigt
Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande och tjänsten tillsätts snarast. Har du frågor är du välkommen att kontakta Martin Fransson, grundare och ansvarig för implementation och projekt, martin.fransson@extend.se

Tjänsten kommer utgå ifrån vårt kontor i Växjö.

Om Extend:
Extend är ett svenskt bolag som utvecklar ett molnbaserat affärssystem för att automatiskt kontrollera och synkronisera informationsflöden för order, lager och ekonomi mot flera partners, kanaler och marknader. Vi är i en spännande tillväxtfas med en stark kundtillströmning från flertalet branscher. Detta skapar stora möjligheter för våra medarbetare att vara med och påverka den resan vi påbörjat. Extend är en flexibel arbetsplats med möjlighet att styra och planera sin egen tid eftersom ingen dag är den andra lik.

Hos oss är varje person en viktig del och den personliga insatsen räknas. Vi vill hjälpa våra kunder att växa, bli smartare och mer effektiva. Detta kräver engagemang, kreativitet och hårt arbete. Om du vill vara en del av vårt team och tillsammans med oss hjälpa våra kunder utvecklas är Extend platsen för dig. Extend har kontor i Jönköping, Växjö, Örnsköldsvik och Stockholm.
Mer info
Område Växjö
Yrkesroll Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.extend.se/
Sista ansökningsdag 1 juli 2022 (37 dagar kvar)

Om arbetsgivaren