STRATEGISK INKÖPARE

STRATEGISK INKÖPARE

En unik möjlighet för dig som vill bidra till värdeskapande genom att bygga upp en ny inköpsfunktion med ett strategiskt inköpsarbete i ett kundägt, uppskattat bolag som har ett av Sveriges starkaste varumärken!

Din roll
Strategisk inköpare är en helt nyroll på Länsförsäkring Kronoberg. Dina övergripande ansvarsområden är att bygga upp en inköpsfunktion för strategiskt, samordnat och strukturerat inköpsarbete som bidrar till värdeskapande i bolaget över tid. Med stor kunskap och ett brinnande engagemang kommer du att vara bolagets expert i inköpsfrågor.

Med en strategisk inköpsprocess och ett fokuserat förbättringsarbete blir ditt ansvar att säkerställa långsiktigt lägsta möjliga totalkostnad för bolagets inköp. Som strategisk inköpare har du kommersiellt ansvar för ett antal varor och tjänster tvärs hela bolaget, och samarbetar med användare på respektive affärsområde och stödjande funktion.

Dina arbetsuppgifter består bland annat av att leda och driva projekt tillsammans med användare och leverantörer med målet att utveckla och realisera tydliga försörjningsstrategier som säkerställer rätt kvalitet till lägsta totalkostnad. Förutom projektledning ingår bland annat förhandlingar, marknadsanalyser och kostnadskartläggningar samt att bidra i budget- och strategiprocesser. Ditt arbete förutsätter ett nära och engagerat samarbete med användare/beställare i hela verksamheten.

Det här är en synlig, självständig roll i bolaget som kommer att göra skillnad. Länsförsäkring Kronobergs organisation är platt och beslutsvägarna är korta vilket resulterar att du i ditt arbete kommer nära både ledningsgrupp och styrelse. Strategisk inköpare rapporterar till bolagets Ekonomichef.

Vem är du?
Du är affärsmässig och har ett intresse för att göra affärer. Du är drivande och utåtriktad med en god analytisk förmåga. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga och kan arbeta självständigt under eget ansvar. Det är meriterande om du har erfarenhet från försäkringsbranschen och har erfarenhet från förhandlingar och projektledning.

För att lyckas i rollen förutsätts en akademisk examen med en ekonomisk inriktning eller motsvarande erfarenhet.

Vad kan Länsförsäkring Kronoberg erbjuda dig?
Drivs du av affärsutveckling och inköpsprocesser så är det här en roll för dig. Hos Länsförsäkring Kronoberg får du stor möjlighet att påverka och göra skillnad i ett bolag där laganda och prestigelöshet genomsyrar företagskulturen.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Länsförsäkring
Kronoberg med Compass. Du söker tjänsten via länken och vi hanterar ansökningarna löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. För mer information om bolaget och tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Compass ansvariga konsulter Hans Jansson på 073-461 36 03 eller Annika Norberg på 070-486 65 93. Facklig representant för Länsförsäkring Kronoberg är Torbjörn Lennartsson 0470-72 00 85.
Mer info
Kontaktperson Hans Jansson
Telefon 073-461 36 03
Område Växjö
Yrkesroll Ekonomi, Inköpare
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 30 aug 2019 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Länsförsäkring Kronoberg är ett kundägt bolag med stark lokal förankring.
Personligt och enkelt erbjuder vi privatpersoner och företag attraktiva tjänster med en unik helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling.
Tillsammans med våra kunder, anställda och samarbetspartners skapar vi trygghet och möjligheter i Kronoberg. Vi är ca 120 medarbetare fördelat på kontoren i Växjö,
Ljungby och Älmhult. Läs mer på www.lansforsakringar.se