E-commerce Manager till våra Internationella Marknadsplatser

E-commerce Manager till våra Internationella Marknadsplatser

På Burde designar och tillverkar vi produkter för livsstilsplanering. Vi brinner för design och står för hög kvalitet. Vi har ett tydligt fokus på internationell tillväxt via onlineförsäljning.

Därför söker vi nu dig, en engagerad, självgående och driven E-Commerce Manager, som i nära samverkan med Team International fortsätter växa vår affär på olika marknadsplatser (t ex Amazon) världen över.

I och med färdigställandet av nybyggda, trivsamma lokaler på huvudkontoret i Växjö, är vi nu väl förberedda för att växa både försäljning och personalmässigt i vår fortsatta satsning på att bli en internationell aktör att räkna med. Ett viktigt led i den strategin är vår satsning på marknadsplatser som t ex Amazon, Cdiscount, Otto, etc. Vi har redan kommit en bra bit på vägen och ser en stark underliggande efterfrågan. Nu ska vi fortsätta resan!

Din roll:

Som E-Commerce Manager Market Place erbjuds du en mycket framstående roll med fokus på att expandera vår internationella onlineförsäljning på olika marknadsplatser världen över. Arbetsuppgifterna omfattar allt ifrån att du i nära samarbete med företagets försäljningsavdelning gör marknadsanalyser samt utarbetar övergripande mål och marknadsstrategier till att komma igång på marknadsplatsen och därefter med hjälp av olika marknadsföringsåtgärder driver försäljning. Som del av detta planerar, implementerar, följer upp och optimerar du även digitala kampanjer. Till din hjälp har du ett team av kollegor inom produktutveckling, inköp, logistik och administration.

Ansvarsområden:

Som E-Commerce Manager Market Place driver du försäljningen av vårt internationella kalendersortiment på olika marknadsplatser.

  • Övergripande kontoansvar för respektive marknadsplats
  • Sätta upp och administrera konton hos nya marknadsplatser
  • Driva och expandera försäljning på nya marknadsplatser
  • I nära samverkan med Sales Director ta fram marknadsstrategier och mål, och följa upp dessa utifrån försäljnings-, lönsamhets- och budgetperspektiv
  • Tillsammans med Team International genomföra marknadsanalyser av potentiella nya marknader/ marknadsplatser

Din profil:

Vi ser gärna att du har en bakgrund inom e-handel samt ett stort eget driv att finna lösningar på olika utmaningar som du ställs inför. Kanske arbetar du redan idag som Marketing Manager, Digital Marketing Manager, Digital Marketing Specialist, Online/Digital/E-commerce Merchandiser/ Manager eller Performance Marketer.

Det är en stor fördel om du redan idag har kunskap inom SEO samt är bekant med t ex Google Ads, Facebook Ads Manager, MailChimp eller andra mail-system liksom av B2B marknadsföring via LinkedIn och motsvarande plattformar.

Det är meriterande om du har erfarenhet av försäljning och marknadsföring via Amazon/ Amazon ads eller via deras FBA-lösning.

Vi är entreprenörer i grunden och lägger stor vikt vid att arbeta ihop som ett Team. För att trivas hos oss är det därför en fördel om du är nyfiken, driven och disciplinerad till din natur. Då olika marknadsplatser har olika lösningar som man kan behöva lära sig är ett flexibelt och öppet förhållningssätt till nya utmaningar och tillvägagångssätt viktiga egenskaper att besitta. Du har en kommersiell och ansvarstagande grundinställning. Vidare är du noggrann och effektiv. Att arbeta som ett Team känns naturligt och du har en förmåga att motivera dig själv och andra även vid motgångar. Du ska ha goda kunskaper i svenska och engelska och kunna uttrycka dig på ett vardagligt men professionellt sätt. Har du kunskap inom ytterligare språk, t ex franska, spanska, kinesiska eller japanska är det en styrka.

Uppstart: Snarast eller enligt överenskommelse. Vi praktiserar löpande rekrytering på denna tjänst. Vi ser fram emot att höra från dig!
Mer info
Kontaktperson mattias.helin@burde.com, Sales Director
Email Mejla mattias.helin@burde.com, Sales Director
Område Växjö
Yrkesroll Marknadsföring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://burde.com
Sista ansökningsdag 11 dec 2022 (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Burde är ett innovativt företag med egen designavdelning, produktutveckling, produktion, logistik och försäljning. Vi grundades 1991 som en kalenderproducent och är idag marknadsledande i Norden på livsstils- och planeringsprodukter. I koncernen ingår varumärkena Burde, Mayland, Grieg, So Typical Me, Pinky Pine,
Papperix och JobOut. Vi lanserar nya trendsäkra kollektioner flera gånger per år och levererar idag till över 3 000 butiker, kontorsleverantörer och e-handlare i sju länder.

Burde har 60 anställda med huvudkontor i Växjö samt kontor i Köpenhamn, Oslo och Helsingfors. 2021 omsatte vi 212 MSEK, med god lönsamhet. För mer information om Burde kika in på burde.com, JobOut.com eller sök upp oss på @PinkyPineOfficial, @SoTypicalMe, @JobOut.

Produkterna säljs via återförsäljare och e-handel i Norden och på strategiska marknader i världen.