Supporttekniker / Teknisk support / Kundtjänst / Telia / Växjö

Supporttekniker / Teknisk support / Kundtjänst / Telia / Växjö

Har du ett tekniskt intresse? Är du även en person som drivs av att lösa problem och få en bredare förståelse för mobila lösningar och IT? Då är detta tjänsten för dig!

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget samt överrekrytering till Telia.

Om företagetTelia Company AB är den nya generationens telekomföretag. Deras cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. De är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt - året om. De har bestämt sig för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare deras kunder.

För denna tjänst tillhör du ett team om fyra personer som arbetar från kontoret i Växjö.

ArbetsuppgifterI rollen som supporttekniker hjälper du Telias företagskunder och användare att lösa deras problem. Ärendena är av varierande karaktär, exempelvis problem med uppkoppling och mjuk- eller hårdvara. Du löser inkommande ärenden via telefon och mail med ambitionen att finnas tillgänglig att besvara kundernas användarfrågor samt hjälpa dem med deras problem inom IoT-utrustning och applikationer.

Dina dagar innehåller kreativ- och teknisk-problemlösning, kundservice och samarbete med dina kollegor för att säkerställa att kunderna kan komma åt och använda den programvara och de resurser de behöver. Initialt erbjuds du en gedigen introduktion för att skapa en förståelse kring arbetssätt, system och företagets produkter/tjänster.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Tidigare arbetslivserfarenhet, gärna inom kundservice och/eller teknisk support
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
  • Teknisk utbildning eller erfarenhet är meriterande
  • Kunskap inom mobiltelefoni och nätverk är meriterande
För att trivas i rollen ser vi att du har ett stort intresse för att bidra med god service till bolagets kunder. Vidare ser vi att du har ett sinne för att hitta lösningar på problem och drivs av att utmana dig själv i ditt arbete. En god kommunikativ förmåga är av vikt då du förväntas kommunicera både internt och externt. Slutligen ser vi att du är en lagspelare som trivs att samarbeta och hjälpa andra.

Övrig information
Start: Omgående
Plats: Växjö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IoT services, IT, IT-support, teknisk support, support, supporttekniker, tekniker, servicedesk, servicedeskmedarbetare, service desk agent, helpdesk, helpdeskmedarbetare, kundservice, service, teknik, Windows, Office 365, AD, Active Directory, Outlook, mjukvara, heltid
Mer info
Område Växjö
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!