Områdesansvarig till HomeMaid

Områdesansvarig till HomeMaid

Vill du bli en del av ett stabilt, familjärt företag och få HomeMaid i Växjö att växa? Har du tidigare erfarenhet av planering, administration och kundkontakt? Nu söker vi en Områdesansvarig!

Om HomeMaid
Företaget har sedan 1997 hjälpt tusentals familjer med veckostädning, hushållsnära tjänster och annan städhjälp, så att de får tid till det som är viktigt på riktigt. Rent magiskt, faktiskt! Företaget finns idag representerat på 18 orter och erbjuder hemservicetjänster till privatpersoner och företag.

Om tjänsten
Rollen innebär att du, tillsammans med ditt team bestående av serviceassistenter och teamledare ser till att driften flyter på som den ska. Du har många kollegor runt om i regionen men är just nu den enda som arbetar på det fina och fräscha kontoret i centrala Växjö, där även serviceassistenterna utgår ifrån. Du ansvarar också för ett litet kontor i Kalmar, där du är någon gång i månaden. Du bör vara hyffsat morgonpigg då dagen drar igång strax innan 07:00, måndag-fredag.

Rollen är bred och företagets framgångar bygger på ett säljande arbetssätt. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att planera schema för serviceassistenter samt försäljning till nya såväl som befintliga kunder. Du hanterar administration i form av offerter, fakturering, tidrapportering, m.m. Det gäller att planera både kort- och långsiktigt samt täcka nya behov som uppkommer med kort varsel. Utifrån kundernas behov och önskemål för du en lösningsorienterad dialog och hittar bästa möjliga tjänst för respektive kund. Mycket av rollen innebär också rekrytering, där du ansvarar för upplärning och introduktion av nya medarbetare.

Om dig
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av att arbeta administrativt och serviceinriktat. Du har vana av att leda personal samt att hantera kunder. Eftergymnasial utbildning inom relevant område, ex HR, ekonomi, administration, är starkt meriterande. God datorvana, körkort B samt flytande svenska och engelska i tal och skrift är krav för tjänsten. Tillgång till egen bil är meriterande.

För att nå framgång i denna tjänst är det viktigt att du är nyfiken, flexibel och har ett genuint intresse av att arbeta med människor. Du är lyhörd och varm men också tydlig och rak när det behövs. Vidare känner du igen dig som någon som hugger i där det behövs, trots att det ibland innebär att din planering kastas om. Du är vass på att prioritera och får energi snarare än blir stressad av ett stundtals högt arbetstempo. Då du arbetar själv på din ort krävs att du är ansvarstagande, driven och orädd. Tanken på att bidra till att HomeMaid i Växjö växer får det att kittlas i magen på dig!

Om anställningen
HomeMaid har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående eller enligt överenskommelse. Du kommer att bli anställd direkt hos HomeMaid. Urvalet sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontakta gärna rekryterare Hanna Bonli om du har frågor, på 0736 84 77 73 eller hanna.bonli@adecco.se.

Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Hanna Bonli
Telefon 0736 84 77 73
Område Växjö
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, HR & Personal, HR-administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Adecco
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 29 maj 2021 (11 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.