Hoppa till innehåll

Ekonomiassistent till Riksbyggen Servicecenter i Västerås!

Nu finns möjligheten att bli en del av vårt härligt konsultteam hos Riksbyggen! Vår kund behöver förstärkning och vi söker nu efter en till Ekonomiassistent inom kund- och/eller leverantörsreskontra. Uppdraget är en perfekt möjlighet för dig som vill utveckla dina grundläggande kunskaper inom ekonomi. Här erbjuds du en gedigen introduktion med en handledare och möjligheten att bli en del av ett sammansvetsat team som stöttar dig i din roll!



Om tjänsten

Som Ekonomiassistent tillhör du ett team om 16 medarbetare som arbetar i olika roller inom ekonomi. Ditt huvudsakliga ansvar är att arbeta med Riksbyggen och deras förvaltade kunders leverantörsfakturor. Arbetsklimatet karaktäriseras av teamwork både inom gruppen och mellan avdelningarna. Du får ett stort kompetensutbyte och möjlighet att ta stort eget ansvar i ditt arbete.

Du erbjuds

  • En fot in i ett välkänt bolag inom fastighetsbranschen
  • En arbetsgrupp som är måna om att hjälpa varandra
  • En dedikerad konsultchef under uppdragsperioden


Arbetsuppgifter
  • Hantering av leverantörsfakturor
  • Hantering av kundärenden över telefon och mail


Kvalifikationer
  • Har praktisk erfarenhet av kund- och/eller leverantörsreskontra
  • Har god datavana och kunskaper i Office-paketet
  • Har goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift
  • Kan starta omgående

Det är meriterande om du har

  • En avklarad eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Arbetslivserfarenhet av representationsregler, sponsring, omvänd beskattning och/eller kontering
  • Kunskaper i Agresso

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Självgående
  • Serviceinriktad
  • Anpassningsbar
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Sista ansökningsdag
12 jan. 2024 (43 dagar kvar)
Område
Typ av anställning

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se
http://www.academicwork.se

Fler jobb från samma arbetsgivare

Stockholms stad
Service & Kundtjänst
Företagslogga
Stockholms stad
Service & Kundtjänst
Företagslogga