Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Administratör på deltid för distansarbete hos vår kund i Västerås!

Publiceringsdatum
21 mars 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Vi söker just nu efter en självständig och initiativtagande administratör på 50% till vår kund i Västerås. Rollen som administratör är en utmärkt möjlighet för dig som vill använda dina kunskaper inom ekonomi och andra administrativa arbetsuppgifter i en växande organisation. Ansök idag - urval sker löpande!



Om tjänsten

I rollen som administratör har du möjlighet att stötta företagets VD med diverse administrativa uppgifter för att stötta upp för nuvarande aktiviteter och framtida expansion. Företaget är specialiserade på CE-certifiering av maskiner och teknisk dokumentation och har i huvudsak sin verksamhet i EU men även kunder i Sydkorea och Kina. I dagsläget finns två filialer en i Belgien och en i Sverige. Arbetet sker helt digitalt på 50 % men möjlighet att bestämma schema i samråd med företaget.

En central del av din roll kommer vara att hantera inkommande fakturor och kvitton i en dedikerad applikation. Du kommer även att upprätta utgående fakturor och verifiera inkommande betalfakturor. Förutom detta kommer du även att administrera korrekt registrering av underkonsulters tidsrapportering. Du kommer även ha kontakt med revisorer för respektive filial.

Du erbjuds

  • En flexibel arbetsplats med möjlighet att arbeta på distans.
  • En stöttande konsultchef på Academic Work.
  • Möjlighet att själv vara med och styra ditt arbete.


Arbetsuppgifter
  • Administration av inkommande fakturor och kvitton i en dedikerad applikation.
  • Verifiering av korrekt registrering av timmar utförda av underkonsulter.
  • Upprättande av utgående fakturor och verifiering av betalningsfakturor.
  • I huvudsak mejlkontakt med revisorer för respektive filial.


Kvalifikationer
  • Har erfarenhet av administrativt arbete inom liknande arbetsuppgifter (exempelvis fakturahantering och kvittohantering).
  • Besitter goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då båda språken förekommer i det dagliga arbetet.
  • Har goda datakunskaper.

Det är meriterande om du har

  • Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
  • Besitter kunskaper i flamländska, vilket är en fördel i kommunikationen med den belgiska filialen.
  • Har erfarenhet av digitala fakturasystem.

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Strukturerad
  • Självgående
  • Anpassningsbar
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
01 juni 2024 (41 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se