Erfaren projektinköpare till Westinghouse

Erfaren projektinköpare till Westinghouse

Vill du jobba i en spännande, internationell miljö i en tjänst med teknisk och strategisk höjd? Då ska du söka tjänsten som projektinköpare hos oss!

Enheten
Inköpsenheten i Västerås utgörs av ett 10-tal personer som arbetar med inköp av direkt och indirekt material såväl till Bränslefabriken Västerås, där man tillverkar kärnbränslekomponenter, som till leveransprojekt på både Sverige- och internationell nivå. Vi är en del av den globala Nuclear Supply Chain organisationen inom Westinghouse.

Hur ser din arbetsdag ut?
Du arbetar strategiskt med projektinköp och har det övergripande ansvaret för att styra och koordinera inköp och avtalsskrivning för våra kundprojekt. Du samarbetar tätt med projektteamen, teknik- och kvalitetsorganisationerna liksom med olika supportfunktioner inom Westinghouse såsom våra jurister, marknadsavdelning och företagsledningen. Du förhandlar och slutför kommersiella avtal på egen hand och leder arbetet med att säkerställa en konkurrenskraftig leverantörsoffert för kundprojekten. I ditt arbete är du aktiv i hela livscykeln i projektet; från arbetet med att skapa en konkurrenskraftig kundoffert till exekvering av kundprojekt och hantering av eventuella leverantörsreklamationer. Du ansvarar för att utföra finansiella riskanalyser på de leverantörer som man avser göra inköp från liksom för att, i samråd med kvalitetsorganisationen, säkra att kvalitetsaudits görs för att möta de högt ställda krav som råder inom kärnkraftsbranschen. Du jobbar även med att optimera leverantörsbasen och med leverantörsuppföljning och leverantörsutveckling för de leverantörer som återkommer inom kundprojekten. Andra ansvarsområden som projektinköpare kan vara att driva tvärfunktionella projekt och team.

Vem trivs här?
Vi söker en erfaren inköpare med 5-10 års erfarenhet av att leda större, komplexa inköpskontrakt med höga kvalitets- och säkerhetskrav. Du har god förståelse för inköp av strategiskt viktiga specialkomponenter och teknisk bakgrund och intresse i form av såväl akademisk examen med teknisk inriktning som erfarenhet av strategiskt inköpsarbete i en teknisk miljö. Du har utmärkta språkkunskaper i såväl engelska som svenska, både skriftligt och muntligt.

Vi fäster även stor vikt vid dina personliga egenskaper! Du är självständig och drivande med ett stort intresse för inköpsfrågor. Då rollen innebär många kontakter på flera olika nivåer både internt och externt är det viktigt med god förhandlings-, kommunikations-, och samarbetsförmåga. Du är prestigelös och tvekar inte att agera på både stora och små frågor, utan är orädd att hoppa in där det behövs. Affärsmässighet, god etik och moral liksom fokus på kvalitet och detaljer är andra karaktärsdrag hos dig.

Intresserad?
Visst låter det spännande? Sök snarast och senast 26 september 2018! Vi arbetar med löpande urval. Kom ihåg att till din ansökan bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar om vad som lockar med tjänsten och varför just du är rätt person. Din ansökan vill vi ha på engelska. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ulrika Matsson på telefon 020-15 18 18 alt rekryterande chef Annette Kelvinius 021-34 78 32.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Badenoch & Clark, ett ledande internationellt rekryteringsföretag som finns på 14 orter med drygt 50 seniora konsulter i Sverige. Vi rekryterar top management, chefer och specialister till såväl privat som offentlig sektor. Vi har verksamhet i 13 länder och grundades 1980. Badenoch & Clark ingår i Adecco group, ett Fortune 500-bolag.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Ulrika Matsson
Telefon 020-15 18 18
Område Västerås
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Badenoch & Clark AB
Hemsida http://www.badenochandclark.se/
Sista ansökningsdag 26 sept (2 dagar kvar)