Account Manager sökes för direktrekrytering till Nedis!

Account Manager sökes för direktrekrytering till Nedis!

Har du stor social kompetens och en stark vilja att skapa resultat? Trivs du i en roll med försäljning och relationsbyggande? Då har vi tjänsten för dig!

Information om uppdraget:

Vår kund Nedis är en av Europas ledande leverantörer inom tillbehör till konsument elektronik och har över 30 års erfarenhet. De har 10 egna varumärken och distribuerar ytterligare omkring 300 varumärken. Bolaget har mer än 350 anställda som är spridda på huvudkontoret i Holland samt lokala kontor i 15 länder. Nedis erbjuder prisvärda produkter, en väl fungerade logistik och ett innovativt sortiment. Till Nedis söker vi nu en Account Manager.

I rollen som Account manager är du ansvarig över kunder i regionen Mellansverige. Regionen sträcker sig från Linköping till Gävle. Tjänsten innebär att du spenderar 3-4 dagar i veckan på fältet hos våra kunder. Du ansvarar själv för planering och bokning av dina möten. En dag i veckan går till planering för kommande veckor samt ringa och boka in möten med kund. Under dina möten med kund är din roll att representera Nedis, försäljning av deras produkter och introducera nyheter.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att du blir anställd direkt av Nedis. Tjänsten är på heltid och inleds med introduktion. Arbetet sker i region Mellansverige, där du kommer att resa mycket i tjänsten. Tjänsten startar så fort vi har hittat rätt person.

Detta söker vi:

Vi söker dig som har minst en gymnasialutbildning, där utbildning inom försäljning/marknadsföring är meriterande. Du ska ha relevant arbetslivserfarenhet inom sälj och bor antingen i Örebro, Västerås eller Stockholm. Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av att resa i din arbetsroll och arbetat inom elektronik. B-körkort är ett krav. För att vara aktuell för tjänsten behöver du vara flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som trivs i en roll med mycket kundkontakt. Du är serviceinriktad, orädd och trivs att arbeta i en säljande roll. Du tycker om att ta eget ansvar, med god förmåga att planera dina arbetsdagar tidseffektivt. Vi ser att du goda datorkunskaper och erfarenhet av att arbeta i Officepaketet. Passar beskrivningen in på dig? Sök tjänsten redan idag, då urval sker löpande.
Mer info
Område Västerås
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av StudentConsulting
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande 
rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på unga i karriären. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet tillsätter vi 10 000+ tjänster varje år. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på: www.studentconsulting.se