Regional Account Manager – Tillverkning/Återvinning

Regional Account Manager – Tillverkning/Återvinning

Om Samhall

Samhalls huvuduppgift är att skapa utvecklande jobb åt personer med funktionsnedsättning. Riktiga arbeten som skapas i kunduppdrag, på marknadsmässiga villkor i konkurrens med andra. Med andra ord tar vi vara på en outnyttjad resurs – arbetsföra personer med funktionsnedsättning – och gör den konkurrenskraftig på arbetsmarknaden.

Om tjänsten

Som Regional Account Manager (RAM) inom affärsområdet Branschlösningar ansvarar du för försäljningen i Mälardalen. I samarbete och med stöttning av affärsområdes ledning, bearbetar du främst nya och till viss del befintliga kunder. Fokus är på kunder inom Produktion- och tillverkningsindustrin samt Återvinning. I arbetsuppgifterna ingår att prospektera, planera och boka samt genomföra kundmöten. Du arbetar med kundnära affärsutveckling för optimal kundnytta och lönsamhet. Detta är ett omväxlande och spännande uppdrag och arbetet innebär mycket resor i ditt geografiska område. Du planerar själv hur dina veckor ser ut och de flesta resorna går att lösa över dagen. Självklart delar du Samhalls grundläggande värdering och verksamhetsidé.

Meriter och erfarenheter
  • Mångårig erfarenhet av säljarbete inom tjänstesektorn
  • Erfarenhet av kundrelationer och större komplexa affärssamarbeten med fokus på *insiktsförsäljning.
  • God affärsmannaskap.
  • God kunskap inom förhandlings- och säljteknik
  • Erfarenhet av och kännedom om produktion- tillverkande företag och/eller företag inom återvinning är mycket meriterande.
  • God regional kännedom inom näringslivet.
  • Behärskar Officepaketet väl.
  • Att sälja insikt är att veta mer än kunden om deras egen marknad! Att skapa insikter är att ge kunden en "aha-känsla, eller få personen att säga eller känna att "så där har jag aldrig tänkt förut". Det handlar om att hjälpa kunden att se helt nya vägar framåt. Vägar de inte tänkt på tidigare.
Personliga egenskaper

Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du är resultatorienterad, affärsmässig och självständig. Du är van vid att arbeta med målstyrning och avvikelsehantering och trivs med att arbeta i en verksamhet där man agerar för samverkan mellan olika delar av organisationen.

Organisationsbeskrivning

Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör. Vi erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighetsskötsel till logistik, tillverkning, handel och omsorg. Vi är rikstäckande med dryga 25 000 anställda på cirka 600 orter och omsätter över åtta miljarder kronor per år. Genom våra kunduppdrag utvecklar vi personer med funktionsnedsättning och vi lyckas så bra för att vi är bäst på att matcha rätt person till rätt arbete. Det ger en kombination av kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta som inget annat företag kan leverera.

Övrigt

Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Anställningsdatum: Snarast/enligt överenskommelse
Tjänstgöringsgrad: 100%
Placeringsort: Västerås med omnejd.

Vill du bli en del av Samhall AB? Vi önskar ha din ansökan senast 2019-12-20. Vi beaktar ansökningar löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.

Rekryteringen sköts av Women Ahead – en rekryteringsbyrå med fokus på kvinnor. För frågor om tjänsten, kontakta michaela@womenahead.se, 0705–081508
Mer info
Kontaktperson Michaela
Telefon 0705081508
Område Västerås
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://womenahead.se/
Sista ansökningsdag 20 dec 2019 (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Women Ahead ska vara det självklara valet vid rekrytering när företag önskar en modern könsfördelning och mångfald, oavsett position, som på sikt leder till ökad jämställdhet och ett modernare företag inom svenskt näringsliv.