Administratör inom säkerhetsfrågor

Administratör inom säkerhetsfrågor

Vi söker nu en säkerhetsadministratör till vår kund i Västerås. Här kommer du bland annat arbeta med att administrera, koordinera och driva en säkerhetsprocess i verksamheten. Till detta givande uppdrag söker vi dig som arbetat minst 2 år som administratör i en koordinerade roll samt har en avklarad gymnasieutbildning. Utöver detta vill vi att du har god svenska samt goda data- och systemkunskaper. Låter det här som du? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan redan idag!

Omfattning:
Heltid. Start 2018-09-01 med en uppdragslängd till och med 2019-02-01. Med chans till förlängning samt övertag av kund. Arbetstider är vardagar och dagtid (möjlighet till flex).

Arbetsbeskrivning:

På grund av nya regler behövs säkerhetsprövningar göras för hela verksamheten. Du kommer arbeta med att administrera, driva och kontrollera denna process kring säkerheten, där mycket av ditt arbete kommer ske i Excel. Din upplärning kommer göras av säkerhetschefen, och ni kommer arbeta nära varandra i resterande arbete. Du kommer även vara en support till resten av verksamheten i säkerhetsfrågor och du kommer lära känna organisationen väl. Till arbetsplatsen tar du dig lätt med bil, cykel eller buss.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Systematiskt driva hanteringen av dokument samt koordinera och samordna processerna inom flera avdelningar.
  • E-post och posthantering i form av rekommenderade brev, säkerställa att dokument blir inskickade i tid.
  • Skriva och upprätta instruktioner för hantering samt vara ett stöd för de olika avdelningarna.
  • Brandsyn och hantera försäkringar.
Kvalifikationer:

Här behöver du:
  • Avklarad gymnasieutbildning.
  • Minst 2års arbetslivserfarenhet inom en administrativ och koordinerande roll.
  • Mycket god svenska i såväl tal som skrift.
  • Goda data- och systemkunskaper, samt bra på Excel.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du självständig och initiativtagande, du kommer med egna förslag och synpunkter. Du kan driva utvecklingen av en ny funktion vilket betyder att du behöver vara samordnande, strukturerad och koordinerande. Utöver detta vill vi även att du har en hög social kompetens, då du kommer ha ett flertal kontaktytor som du arbetar med. Låter det här som du? Då kommer du vara en väldigt uppskattad kollega hos oss!

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:

Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag:
2018-07-05, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information:
Sofia Wänblad | sofia.wanblad@randstad.se |
Mer info
Område Västerås
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Randstad
Sista ansökningsdag 5 juli (11 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi ser det som meriterande (ej krav) om du har tidigare erfarenhet (1-2 år) av arbete inom säkerhet i någon form. Vi ser även det som meriterande om du har gått en eftergymnasial utbildning inom säkerhet eller arbetsmiljö, eller likvärdigt.