Tjänsten som Kommunikatör och administratör har som uppgift att supportera våra tre Arbetschefer samt ansvara för kommunikationsfrågor i Västerås.

Arbetsuppgifter:

Du kommer att tillhöra Region Mellerstas kommunikationsnätverk och bidra med material till sociala medier, regiontidning, intranät och driva frågor inom kommunikation i Region Mellersta. Du tillhör även i nätverket för anbudskoordinatorer. Du ser till att anbud, presentationer, arbetsplatsskyltning och media hanteras enligt Peabs grafiska profil. Du skall också bidra till att stärka Peabs varumärke i Västerås.

Hjälpa till att arrangera och samordna event, konferenser och bokningar förkommer i tjänsten.

Du kan även komma att hantera övrig administration.

Tjänsten innehåller varierande arbetsuppgifter där det gäller att vara flexibel.

Profil:

Vi ser att du har ett eget driv och kan ha flera bollar i luften samtidigt. Du trivs ute bland folk och har inga problem att ta initiativ där det behövs. Du har känsla för kommunikation, skriva texter, foto och sociala medier.

Kvalifikationer:

Kommunikationsutbildning eller motsvarande erfarenhet.

Stor vana att arbeta i InDesign och Photoshop.

Erfarenhet av publicering i webbpubliceringsverktyg.

Körkort samt tillgång till egen bil.

Erfarenhet av kommunikationsaktiviteter.
Mer info
Kontaktperson Håkan Nordsäter, HR-Partner
Telefon 0733-375549
Område Västerås
Yrkesroll Marknadsföring, PR & Kommunikation
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 20 okt 2019 (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på 53 miljarder kronor.

Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.