Nippon Gases söker en medarbetare till Kundsupport i Köping

Nippon Gases söker en medarbetare till Kundsupport i Köping

Ansök

Via länk: https://nippongases.csod.com/ux/ats/careersite/4/home/requisition/323?c=nippongases&lang=sv-SE



Vi söker en engagerad, noggrann och lösningsfokuserad medarbetare till vår Kundsupport. Du kommer att vara en del av ett team som har fokus på att våra kunder alltid ska ha en positiv upplevelse i kontakten med oss.

Ansvarsområden

Inom Kundsupport arbetar vi med:

  • Lösa kundfrågoreffektivt med hjälp av våra utarbetade riktlinjer

  • Support till återförsäljarnätet och säljkåren

  • Registrering och underhåll av kunddata i affärssystemet

  • Reklamationer och uppföljning

  • Kundsaldo, hyresobjekt, lager, fakturor, avgifter osv

  • Dokumenthantering och arkivering

  • Inkommande ärenden och andra förekommande uppgifter inom Kundsupport

Vi erbjuder

Vår slogan för våra anställda är; Grow our People to Grow our Business.

Vi satsar på var och en av våra anställda genom att både skapa utvecklingsmöjligheter och kompetenshöjning. Våra anställda är verksamhetens viktigaste tillgång, därför investerar vi kontinuerligt i våra medarbetare. Vår syn är att människor som trivs på sin arbetsplats också främjar den lokala arbetsmiljön och därmed också skapar framgång.

Vi är en stabil arbetsgivare med långsiktiga målsättningar. Du som medarbetare på Nippon Gases får tjänstepension, sjukvårdsförsäkring, friskvårdsbidrag, kontinuerlig utbildning och marknadsmässiga villkor.

Krav för befattningen
Kvalifikationer och Erfarenheter

För att lyckas i rollen ser vi att du har följande kvalifikationer och erfarenheter:

  • Gymnasial utbildning inom området

  • Gärna vana av att hantera reklamationer, inventeringar och lager

  • Hög generell systemförståelse, speciellt för affärssystem och CRM,

  • meriterande om du har arbetat i SAP

  • Språk: Flytande svenska och god kunskap i engelska.

Du måste fungera i en team miljö med högt tempo, men samtidigt vara beredd på ett eget ansvar. Du behöver vara kommunikativ, kontakter med både kunder och återförsäljare sker dagligen. Som person är du lösningsfokkuserad, noggrann, ansvarstagande, har ett gott ordningssinne och fallenhet för att hantera dokumentationsflöden. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, arbetar enligt uppsatta rutiner och kan sätta dig snabbt in i nya arbetsuppgifter.

Omfattning

Heltid, 6 månader med goda chanser till förlängning

Placering: Köping

Rapporterar till: HR Chef

Nippon Gases erbjuder ett stimulerande arbete där du är en del av ett kundsupportteam. Vi är en marknadsorienterad organisation som är övertygade om att grunden till nöjda kunder är motiverade och nöjda medarbetare som alltid presterar sitt bästa.

För oss är det viktigt att all tillgänglig kompetens på arbetsmarknaden kan tillvaratas. Vi eftersträvar därför mångfald och välkomnar alla sökande .

Ansökan

Sker via länk: https://nippongases.csod.com/ux/ats/careersite/4/home/requisition/232?c=nippongases&lang=sv-SE

Sista ansökningsdag: 2022-12-09, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta HR chef Carina Bager. Tel: 070-32211102

Om oss

Nippon Gases är ett av de större företagen på den europeiska industrigasmarknaden. Vi har en bred produktportfölj och erbjuder en rad tekniska lösningar till ett stort antal segment, inom bland annat hälsosektorn, livsmedel- och industriproduktion, metallindustri, kemiska produkter, elektronik och energi med flera.

I Skandinavien har vi flera luftgasfabriker, fyllningsstationer, försäljningskontor och torrisfabriker, där sker även vår egen produktion av industri- medicinska- och specialgaser. Vår lokala närvaro innebär att vi kan erbjuda produkter och service av hög kvalitet samt kort leveranstid.

Vi arbetar kontinuerligt för en hållbar tillväxt, något som också hjälper våra kunder mot en mer hållbar framtid. Vi investerar kontinuerligt i ny teknologi och modernisering av våra anläggningar. Genom detta löpande arbete minskar vi också vårt miljö- och klimatavtryck. Vi anser nämligen att ett innovativt, ansvarsfullt och hållbart företag spelar en viktig roll i bygget av ett hälsosamt och blomstrande samhälle. Dessa värderingar gör oss till ett framgångsrikt företag, med både solida och goda ekonomiska resultat.

Vi gör helt enkelt livet bättre genom gasteknologi.

Vad kan du förvänta dig av oss?

Vi är ett industrigasföretag där säkerhet och integritet alltid kommer först. Vi strävar efter en mångsidig och inkluderande organisation för att därigenom attrahera och engageras de bästa talangerna på arbetsmarknaden. Nippon Gases satsar på var och en av våra anställda genom att både skapa utvecklingsmöjligheter och kompetenshöjning. Våra anställda är verksamhetens viktigaste tillgång, därför investerar vi kontinuerligt i våra medarbetare. Vår syn är att människor som trivs på sin arbetsplats också främjar den lokala arbetsmiljön och därmed också skapar framgång.

Jämställdhets policy

Nippon Gases är ett företag som har hög fokus på jämställdhet och främjar god arbetsmiljö, utan någon form av diskriminering eller trakassering. Vårt mål är att alltid följa högsta etiska standard och agera i enlighet med alla lagar, förordningar samt externa och interna riktlinjer. Detta är en viktig del av Nippon Gases integritets- och jämställdhets policy.

Gå med i vårt talangnätverk

Mer info
Område Västerås
Yrkesroll Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.roirecruit.se/om.aspx
Sista ansökningsdag 9 dec 2022 (4 dagar kvar)