Affärsutvecklare inom Verkstad till område Närke, Västmanland och delar av Södermanland och södra...

Affärsutvecklare inom Verkstad till område Närke, Västmanland och delar av Södermanland och södra...

Är du en driven, kommunikativ person med förhandlingsvana och erfarenhet inom verkstadsdrift? Brinner du för att skapa långsiktiga relationer?

Underbart! Då vill vi ha dig i vårt team.

Mekonomen söker nu en affärsutvecklare för våra partnerverkstäder till område Närke, Västmanland och delar av Södermanland och södra Dalarna.

Mekonomens organisation präglas av innovation, hög kvalitet och effektivitet. Organisationen är platt och beslutsvägarna korta. Klimatet är snabbt, kreativt och kundorienterat. Vill du vara med på en resa där du får utveckla dig själv, rollen och affärsutvecklingsfunktionen, så har vi drömjobbet för dig!

Om tjänsten

I din roll som affärsutvecklare ska du strategiskt ansvara för konceptefterlevnad i Mekonomens verkstäder inom ditt distrikt. Du ska utifrån ett affärsmässigt perspektiv säkerställa lönsam och effektiv drift, och tillsammans med våra distriktschefer utvecklar du verksamheten.

Du kommer att vara en del av ett team av affärsutvecklare som är placerade runt om i landet, där du ansvarar för område Närke, Västmanland samt delar av Södra Dalarna och Södermanland.

Tjänsten innebär resande och en del övernattningar, du utgår ifrån hemmet eller din närmaste Mekonomenbutik. Du kommer rapportera till Chef för Affärsutveckling för Mekonomen Sverige.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
  • Att årligen skapa och löpande följa upp den gemensamma affärsplanen för respektive konceptverkstad.
  • Säkerställa att utbildningsplaner finns och efterlevs.
  • Stötta i den dagliga verkstadsdriften för att skapa effektivitet och lönsamhet.
  • Ansvara för NKI (Kundnöjdhet), inköpslojalitet och kvalitetsinventeringar samt uppstart/avveckling av konceptverkstäder.
  • Medverka till gemensamma lokala marknadsaktiviteter och distriktsträffar för konceptverkstäderna.
  • Delta på centrala mässor och event.
Vi söker dig som har bred erfarenhet av verkstadsdrift och en vana att utifrån strategiska planer säkerställa operativ drift. För att lyckas i den här rollen ser vi att du har en vana att förhandla samt erfarenhet av verksamhetsutveckling. Som person är du affärsmässig och har en förmåga, och erfarenhet av, att skapa långsiktiga relationer. Du har också goda kunskaper i Office-paketet. Körkort är ett krav.

För att trivas i rollen ser vi att du är mål- och resultatorienterad samt har en god analytisk förmåga. Vidare har du en förmåga att se helheter, är lyhörd och prestigelös. Du kommer att arbeta mycket självständigt men samtidigt ingå i ett team, varför det är viktigt att du trivs med båda delarna. Vidare söker vi någon som är driven och som vill utvecklas tillsammans med oss. Att du känner och tar eget ansvar för verksamheten är en förutsättning för att arbeta hos oss.

Vi erbjuder

Det ska vara kul att gå till jobbet och man ska ha roligt när man väl är där. Som medarbetare på Mekonomen är du, den enskilda individen, vår främsta ambassadör och varumärkesbärare. Hela vår verksamhet baseras på en gemensam värdegrund som enklast förklaras i fem nyckelord: kundorientering, affärsmässighet, ansvar, kompetens och flexibilitet.

Alla våra medarbetare har ett gemensamt ansvar för att utveckla Mekonomen i enlighet med vår affärsidé, vision och värdegrund. Synen på våra medarbetare bygger på respekt för den enskilde individen och vi ska alla känna stolthet, samhörighet och uppskattning.

Övrigt
  • Omfattning: Heltid, 100 %
  • Anställningsform: Tillsvidare, vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning
  • Start: Snarast möjligt
För oss som arbetar på Mekonomen är mångfaldsfrågor en viktig del i vår vardag. Vi strävar efter en högre representation av medarbetare med internationell bakgrund, jämnare könsfördelning samt en åldersstruktur som på bästa sätt speglar våra kunder.

Låter tjänsten intressant är du varmt välkommen in med din ansökan, observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Urvalet görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före utsatt ansökningsdatum.
Mer info
Område Västerås
Yrkesroll Organisation & ledning, Affärsutvecklare
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 24 mars (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.