Anläggningschef med driv till Medley i Västerås!

Anläggningschef med driv till Medley i Västerås!

Om tjänsten

Vårt kundlöfte gentemot våra gäster är tydlig - varje besök ska göra dig lite gladare! Det är målet vi jobbar mot varje dag, och vi vet att vi är lyckligt lottade som har möjligheten att ge människor glädje i sin vardag. Vill du bidra till mer glädje och utveckla och driva vår nya toppmoderna anläggning i Västerås i egenskap av anläggningschef? Då ska du läsa vidare!

Dina arbetsuppgifter
  • Övergripande ansvar för bemanning och schemaplanering efter anläggningens behov
  • Marknadsföring och marknadsaktiviteter på lokal nivå
  • Säkerställa att anläggningen är välskött, tilltalande och följer konceptet och avtal
  • Driva försäljning
  • Externa relationer & projekt med vår beställare Västerås Stad samt täta kontakter med vår simförening
Som anläggningschef har du det övergripande ansvaret för att leda anläggningen vad gäller personal, verksamhet, arbetsmiljö, försäljning och resultat. Huvudfokus ligger på att leda, motivera och utveckla anläggningens medarbetare för att nå uppsatta försäljningsmål och nyckeltal. En serviceinriktad och positiv personal har en avgörande betydelse för att skapa en trivsam atmosfär och miljö. Du har personalansvar för ca 20 st heltidsanställda, 10 st timanställd personal samt ett antal instruktörer för gruppträning. Till din hjälp har du en lokal ledningsgrupp med god kännedom om verksamhetens olika områden.

Din profil

För att lyckas och trivs i den här rollen är du som person och ledare ansvarstagande, tydlig och kommunikativ. Du har ett starkt inre driv och på ett intresserat och lyhört sätt inspirerar du dina medarbetare till att jobba tillsammans mot gemensamma mål. Du ger feedback och skapar effektiva team. Du är trygg i dig själv och vågar fatta beslut, hela tiden med våra gästers och personalens bästa för ögonen.

Vi värdesätter en lagspelare som har fötterna på jorden och hjälper till där det behövs. Du är prestigelös och uppskattar en bred roll där du har strategiskt helhetsansvar och får utrymme för din entreprenörsanda, men som även består av operativa uppgifter.

Du känner dig bekväm med att leda genom andra och du drivs av att se människor växa. Du trivs med ett högt arbetstempo och du kan på ett flexibelt och effektivt sätt prioritera och strukturera arbetet så att det blir överblickbart även för andra. Att du är intresserad av träning och hälsa ser vi som en självklarhet.

Våra värderingar är viktiga för oss och vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har:
  • Flerårig erfarenhet av ledande befattning med personalansvar
  • Erfarenhet av serviceyrke som gett dig kunskap om försäljning
  • Erfarenhet av budget- och målarbete
Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning med inriktning mot ledarskap, marknad eller ekonomi. Det är även meriterande om du har erfarenhet från en ledande befattning i liknande verksamhet.

Intresserad av tjänsten?

I den här rekryteringen samarbetar Medley med Logent Rekrytering & Search. Vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt då vi tillämpar löpande urval. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie-louise Bååth på tel 070-722 77 59 eller marie-louise.baath@logent.se

Om medley
Medley grundades 2001 med en idé om att omvandla traditionella simhallar i kommunal drift till moderna centra för idrott, rekreation och folkhälsa. Medley är idag Sveriges ledande aktör i bad- och friskvårdsbranschen. Fler än 30 bad- och friskvårdscenter fördelade på 21 kommuner drivs av Medley. I flertalet fall har vi verksamheten i anläggningar som ägs av kommuner, men Medley driver också verksamhet i egna lokaler. Medley vill inspirera fler till ett aktivt, friskare och gladare liv. Vi jobbar för att alla ska hitta något som passar, oavsett om man är ung eller gammal, nybörjare eller elitidrottare. Vi vill vara det självklara valet i Sverige för en aktiv fritid på land och vatten. Medley omsatte 335 miljoner kronor år 2017. Antalet fast anställda är cirka 300. Med en växande organisation och bred verksamhet ges stora möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling hos Medley. Läs gärna mer på www.medley.se
Mer info
Kontaktperson Marie-Louise Bååth
Telefon 070-722 77 59
Område Västerås
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Försäljning, Butik
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Logent
Sista ansökningsdag 13 maj 2021 (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

About Logent Logent is a comprehensive and independent logistics partner, with a Nordic base and with global networks. We have a wide range of services and create value for our customers through guaranteed cost and quality improvements. Our services include Logistics Services such as Warehouse Management, Transport Management and Customs, Port and Combined Terminals, Staffing Services and Consulting Services. This means that Logent has grown to a turnover of about SEK 1.5 billion from the start in 2006 and employs approximately 3,000 people. Om Logent Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2019 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla medarbetare försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen! Läs mer på www.logent.se