Vi söker en SCM Business Partner till kund i Västerås!

Vi söker en SCM Business Partner till kund i Västerås!

Vi söker en Supply Chain Management Business Partner till kund i Västerås!

Är du på jakt efter ett jobb där du får ansvara för administrativa och logistik-relaterade frågor? Har du erfarenhet från leveransprojektledning? Då kan vi ha rätt utmaning för dig!

Just nu söker vi på Lernia Bemanning AB en Business Partner till ett uppdrag som varar till 2023-09-30 hos kund i Västerås.

Välkommen med din ansökan till oss på Lernia Bemanning AB!

Om jobbet som SCM Business Partner

Som Business Partner ansvarar du för leveransprojektledning där du behöver kommersiell erfarenhet och förståelse för frakten och affären. Avdelningen arbetar för att stödja den dagliga verksamheten, utveckla processer och strategiska initiativ.

I detta uppdraget stödjer du företagsledningen inom affärsområdet Electrification för att säkerställa att alla affärsprocesser är anpassade till kundens handels- och tullpolicyer och riktlinjer, samt att ge affärskollegorna hand- om vägledning för att uppfylla handelsrelaterade krav och för att uppnå strategiska handelsmål. Ansvaret omfattar både daglig handel och tullverksamhet samt utveckling och genomförande av handelsrelaterade initiativ som stödjer verksamheten.

Du genomför klassificering, inklusive korrekt dokumentation, av alla produkter och reservdelar i enheten enligt tullklassificeringen EU-förordningen. Du utför även klassificering av alla produkter/reservdelar, programvara och teknik i enheten enligt EU:s regler för dubbla användningsområden och USA:s handelskontrollista.

Är du rätt för rollen som SCM Business Partner?

I denna roll krävs att du är strukturell och drivande, har kunskap om säkerhetsprodukter och lågspänningsprodukter. Du måste kunna kommunicera på engelska och svenska, agera flexibelt och med stor noggrannhet.

Du arbetar med ett självledarskap. strategiskt tänkande och har erfarenhet av att t.ex. driva förhandling och att förhålla dig till rutiner och förhållningssätt. Du har förmåga att arbeta i grupp och samtidigt som du enskilt kan ta initiativ till kommunikation.

Det är en fördel med erfarenhet och kunskap enligt nedan:
  • Exportkontroller & sanktioner, Kunskaper inom klassificering (tull- och exportkontroll)
  • End-to-end supply chain processer, riskhantering och logistik
  • Grundläggande teknisk kunskap om säkerhetsprodukter och lågspänningsprodukter
  • SAP/SAP GTS och Office 365.
Intresserad?

För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret eller loggar in med ditt Linkedin-konto nedan. Vänligen kontakta rekryterare Alexandra Kung via e-post: alexandra.kung@lernia.se om du har några frågor eller funderingar.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot din ansökan!

Övrigt

Uppdrag: 2022-11-28 till 2023-09-30 med möjligheter till förlängning

Placeringsort: Västerås

Tillsättning: omgående

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia - tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.
Mer info
Område Västerås
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 31 dec 2022 (32 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Lernia erbjuder tjänster inom bemanning, utbildning, jobbcoachning och organisationsutveckling på över 90 orter i hela Sverige.