Kundansvarig till Coors nya kontaktcenter i Västerås

Kundansvarig till Coors nya kontaktcenter i Västerås

Vill du vara med på Coors fortsatta tillväxtresa där du får vara med och påverka och vara en nyckelperson vid öppning av ett nytt kontor? Har du förmågan att skapa förtroendeingivande relationer och får energi av kunddialogen? Då är detta rätt roll för dig.

Varmt välkommen till oss på Coor!

Om rollen
I rollen som kundansvarig kommer du arbeta tätt med telefonistteamet och sitens gruppchef. Det är du som ansvarar för den löpande dialogen med våra kunder, implementering av nya kunder, följa upp och skapa rutiner och nya arbetssätt samt är det dagliga stödet till telefonisten. Växeltelefonisterna besvarar flertalet kunder varav du kommer ha kundansvaret för några av dessa och dina kollegor för andra.

I denna roll kommer du tillsammans med gruppchef vara en nyckelperson att bygga upp och starta igång vårt nya kontaktcenter i västerås. Dina kollegor och chef sitter i Borlänge, du kommer vara en del av hela teamet där du också stöttar Borlänges telefonistteam. Tjänsten innebär löpande resor till Borlänge och ibland i längre perioder.

Du har stora möjligheter och befogenheter att självständigt arbeta med utveckling av teamet och leveransen till slutkund för ökad kvalité.

Exempel på dina arbetsuppgifter
  • Ansvarar för uppdateringar i kundens hänvisningssystem, enligt rutiner överenskomna med kund.
  • Se till att alla berörda har aktuell information och nödvändig uppdragsspecifik kunskap.
  • Delaktig i rapportering till kund och medverkar vid utformning och utveckling av rapporter, samt deltar i uppföljningsmöten med kunden.
  • Expertkunskap om kontraktet och vad som är avtalat med kund och ansvarar för att fakturering sker enligt avtal.
  • Ansvar för implementering av nya kunder
  • Ansvarar, tillsammans med IT-ansvarig Telefoni för felanmälningar av Coors teknik (och i förekommande fall även kundens teknik, enligt vad som finns avtalat med kund), samt uppföljning på dessa felanmälningar.
  • Återkoppling till kund gällande felanmälningar och driftstörningar inom Coors teknik.
  • Aktiv initiativtagare i det dagliga arbetet med att förbättra och utveckla vår leverans, både internt och mot kund
  • Kundansvar och löpande dialog med kund inom ramen för leveransen
  • Uppföljning av kundleverans och avtalsuppfyllnad
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt nya kontor i Västerås, dock kommer uppstart och introduktion ske på Borlängekontoret.

Vår kandidat
Du har tidigare erfarenhet från liknande roll med kunden och teamet i fokus med stort affärstänk. Har du tidigare erfarenhet från roller som teamledare, projektledare eller arbetsledare och dessutom inom växeltelefoni eller kundtjänst så ser vi det som meriterande. Vi arbetar i ett växelsystem som heter Trio och om du har erfarenhet från detta eller annat telefonisystem så ser vi positivt på detta. Din svenska och engelska är god i såväl tal som skrift. Du har en stor nyfikenhet och ett tekniskt intresse med vana från att arbetat i olika system och har god datavana, främst inom Office-paketet samt är en god kommunikatör.

Personliga egenskaper
Det är avgörande att du har ett gediget intresse att utveckla människor samt får energi av kunddialogen. Du är trygg i dig själv och har förmågan att lägga upp ditt arbete självständigt och ser till att trygga telefonisterna i sitt arbete. Då du har mycket kontakt med såväl medarbetare och kunder som leverantörer är det av vikt att du har en hög grad av samarbetsvilja och positiv grundattityd med förmågan att bygga förtroendefulla relationer. Vi söker dig som har förmåga att balansera krav från olika intressenter och som tar ansvar både för ditt personliga arbete såväl som teamets arbete. Du har en nyfikenhet för affären och vill bidra till utvecklingen av kontaktcenter som är på en tillväxtresa och du har en nyckelroll till att vi ska lyckas.

Stämmer detta in på dig? Tveka inte att höra av dig!

Vi erbjuder
Coor erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats med ett sammansvetsat team och en närvarande chef där det finns utrymme att utvecklas professionellt. Vi levererar meningsfull service, och i detta arbete är du vår viktigaste resurs. Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom denna arbetsgrupp såväl som inom andra delar av verksamheten. För dig som nyanställd har vi ett introduktionsprogram för att du ska få en bra start på din nya arbetsplats. Vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal med avtalspension, försäkringar, utbildningar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag.

Kontaktuppgifter och övrig information
Ansökningar hanteras löpande och kan tillsättas innan sista ansökningsdag så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För mer information, vänligen kontakta gruppchef Linda Sjöberg på telefonnummer 010-559 75 48

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Coor

Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer - smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2022 blev Coor utnämnda till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är fortsatt ett karriärföretag enligt Karriärföretagen.
Mer info
Område Västerås
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.coor.se
Sista ansökningsdag 3 juli 2022 (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Coors erbjuder tjänster utifrån kundernas behov av enstaka tjänster, kombinerade tjänster eller integrerade tjänster (IFM).