Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

Bilia satsar på tillväxt och behöver fler engagerade medarbetare. Bilia Kundservice tillhör en central del i organisationen och finns placerad i Västerås. Till tjänsten som kundservicemedarbetare söker vi dig som är serviceinriktad, kommunikativ, målinriktad och vill ge det lilla extra. Vi erbjuder dig en spännande och social arbetsmiljö samt goda utvecklingsmöjligheter. Bilias vision är att bli branschens bästa servicebolag och vi vill att du är med på den resan.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som kundservicemedarbetare blir du en del av ett trivsamt team. Här jobbar du med telefon och dator som arbetsredskap och ger en förstklassig service där kundens förväntningar överträffas! Du kommer att ge service per telefon via inkommande och utgående samtal, Bilias kundservicechatt och sociala medier och mailhantering är en del av de huvudsakliga arbetsuppgifterna. Vi arbetar med Bilia Personbilars alla regioner samt våra dotterbolag.

Kompetenskrav
Du har minst gymnasiekompetens gärna med fordonstekniks inriktning och att du har yrkeserfarenhet av daglig kundkontakt. Vi ser gärna att du tidigare arbetat med någon form av försäljning, antingen via telefon eller i butik. Det är viktigt att du trivs med att arbeta i ett högt tempo och att du drivs och motiveras av att arbeta mot uppsatta mål, samt att du är van för att ge god service per telefon och kan formulera dig väl i skrift. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet. Tidigare arbete inom kundservice och försäljning eller ett aktivt motorintresse är mycket meriterande.

Personliga egenskaper
  • Serviceminded och sätter alltid kunden i första hand.
  • En god kommunikatör som har lätt för att ta kontakt och kommunicera med kunder via telefon samt i skrift .
  • God datorvana
  • Kunna behålla lugnet i stressade situationer och kunna vara beredd och växla upp vid toppar.
  • Professionell i ditt kundbemötande.
  • Behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
  • Givetvis är du punktligt, har hög arbetsmoral och tar eget ansvar för ditt arbete.
  • Att du är en lagspelare.
Anställningsform, omfattning och placeringsort
Anställningen är tillsvidare och på heltid med placering i Västerås, med inledande 6 månaders provanställning.
Schemalagd arbetstid vardagar, inom ramen 07:00-18:00.
Arbetsplatsombud Emma Linder, tfn, 010-497 27 67

Urvalsarbetet sker löpande och därför vill vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Louise Trygg Hammarbäck
Telefon 010-497 27 65
Område Västerås
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.bilia.se/
Sista ansökningsdag 30 nov (15 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bilia är en av Nordens största bilkedjor med drygt 4 700 medarbetare på 130 anläggningar i Sverige, Norge, Tyskland, Luxemburg och Belgien samt två internetbaserade autktionssajter, en i Sverige och en i Norge. Bilia säljer nya och begagnade bilar, utför service och reparationer samt erbjuder kringtjänster såsom däckhotell och glasreparationer. I Sverige har vi 86 anläggningar i fem regioner: Stockholm, Göteborg, Malmö, Mälardalen och Skaraborg. Den svenska marknaden har sju nybilsmärken: Volvo, BMW, Renault, Lexus, Toyota, Mini, och Dacia. 2017 omsatte Biliakoncernen cirka 27 miljarder. Vår affärsidé är att erbjuda bilförsäljning, service och tilläggstjänster som ger ett varaktigt mervärde för våra kunder. Vi fokuserar på kunden i allt vi gör och satsar på att ha de mest nöjda kunderna i branschen.

Allt som rör bilen. Och lite till.