Bilia söker Kundservicemedarbetare – Firstline i Västerås

Bilia söker Kundservicemedarbetare – Firstline i Västerås

Bilia har under hösten 2013 etablerat en central Kundservice som bemöter Bilias kunder i hela landet! Nu söker vi dig som vill följa med på resan och vara med att utveckla verksamheten och bidra till en bättre upplevelse för våra kunder och kollegor.

Vi söker dig som är glad, positiv och mycket serviceinriktad person som med stort engagemang delar vår målsättning att blir branschens bästa servicebolag!

I rollen som kundservicemedarbetare hos Bilia kommer du att få chansen att jobba i ett målmedvetet och inspirerande kundserviceteam. För att trivas i rollen skall du brinna för att leverera service i världsklass samt motiveras av att ge det lilla extra!

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Som Kundservicemedarbetare på Firstline kommer du att arbeta på Bilias centrala Kundservice och ingå i ett team med mycket energi och målmedvetenhet. Som Kundservicemedarbetare kommer du arbeta med att bemöta Bilias kunder i en första kontakt via telefon, för att sedan hjälpa och styra dem rätt i vår organisation. Du kommer därmed vara vårt röst utåt och vara en viktig första kontakt! Vi kommer löpande utveckla en passande lösningsgrad så att vi på bästa och effektivast sätt kan hjälpa våra kunder!

Kompetenskrav
  • Du har minst gymnasiekompetens och några års yrkeserfarenhet från serviceyrket eller liknande, där du haft daglig kontakt med kunder via telefon.
  • Du är en mycket van datoranvändare och snabb på tangentbordet.
  • Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är mycket serviceinriktad med kundernas och kollegornas bästa i ständigt fokus. Du är en utåtriktad person som har lätt för att kommunicera med alla typer av kunder och det hörs tydligt att du uttrycker dig utan svårighet i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Självklart är du professionell och trevlig i ditt kundbemötande och du utstrålar energi, ser nya arbetsuppgifter som en positiv utmaning –en person som trivs med tempo! Bilia genomsyras av en äkta vilja att ge god service och se nöjda kunder. Då är det av yttersta vikt att våra medarbetare är både kompetenta och engagerade och därför är vi beredda att investera i dig. Självklart får du en god introduktion när du börjar för att snabbt komma in i verksamheten och företagskulturen.

Anställningsform, omfattning, placeringsort
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid i Västerås. Sex månaders provanställning tillämpas.
Schemalagd arbetstid vardagar mellan 07:00 och 18.00.
Arbetsplatsombud: Victoria Ranström, Unionen, tfn 010-497 27 61.

Alla ansökningar kommer att behandlas löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Joakim Degerman
Telefon 010-497 27 66
Område Västerås
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.bilia.se/
Sista ansökningsdag 3 maj 2019 (12 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bilia är en av Nordens största bilkedjor med drygt 4 700 medarbetare på 130 anläggningar i Sverige, Norge, Tyskland, Luxemburg och Belgien samt två internetbaserade autktionssajter, en i Sverige och en i Norge. Bilia säljer nya och begagnade bilar, utför service och reparationer samt erbjuder kringtjänster såsom däckhotell och glasreparationer. I Sverige har vi 86 anläggningar i fem regioner: Stockholm, Göteborg, Malmö, Mälardalen och Skaraborg. Den svenska marknaden har sju nybilsmärken: Volvo, BMW, Renault, Lexus, Toyota, Mini, och Dacia. 2017 omsatte Biliakoncernen cirka 27 miljarder. Vår affärsidé är att erbjuda bilförsäljning, service och tilläggstjänster som ger ett varaktigt mervärde för våra kunder. Vi fokuserar på kunden i allt vi gör och satsar på att ha de mest nöjda kunderna i branschen.

Allt som rör bilen. Och lite till.