2 Kundservicemedarbetare – Secondline i Västerås

2 Kundservicemedarbetare – Secondline i Västerås

2 Kundservicemedarbetare – Secondline i Västerås
Bilia satsar på tillväxt och behöver fler engagerade medarbetare. Nu söker vi två nya kollegor till vårt härliga Kundserviceteam. Är du energisk, målinriktad och har ett inre driv? Gillar du utmaningar, har ett stort intresse för kundservice och vill ge det lilla extra? Då är det kanske dig vi söker!

Vi erbjuder dig en spännande och social arbetsmiljö samt goda utvecklingsmöjligheter. Bilias vision är att bli branschens bästa servicebolag och vi vill att du är med på den resan.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som kundservicemedarbetare blir du en del av ett trivsamt team. Här jobbar du med telefon och dator som arbetsredskap och ger en förstklassig service där kundens förväntningar överträffas! Du kommer bemöta Bilias kunder per telefon via inkommande och utgående samtal, Bilias kundservicechatt, sociala medier och mailhantering som också är en del av de huvudsakliga arbetsuppgifterna. Vi arbetar med Bilia Personbilars alla regioner samt våra dotterbolag.

Kompetenskrav
  • Du har minst gymnasiekompetens och yrkeserfarenhet av daglig kundkontakt, gärna i någon form av försäljning antingen genom telefon eller i butik.
  • Du är en mycket van datoranvändare och snabb på tangentbordet
  • Du kan utan svårighet uttrycka dig på både engelska och svenska, i både tal och skrift.
Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet!

Vem är det vi söker?
Som person är du utåtriktad, har ett positivt sätt att kommunicera på och trivs med kundens behov som en självklar utgångspunkt i ditt arbete. Du ska ha god datorvana och vi ser det som meriterande om du tidigare arbetat med försäljning, gärna via telefon eller liknande arbetsuppgifter. Du är strukturerad och ordningsam samtidigt som du trivs med ett högt arbetstempo. Du har en stark drivkraft att vilja nå uppsatta mål och ta dig an nya utmaningar. Du är även en lagspelare som inte är rädd för att växla upp vid toppar och självklart är du punktlig, har hög arbetsmoral och tar eget ansvar för ditt arbete.

Anställningsform, omfattning och placeringsort
Den ena tjänsten är ett vikariat på heltid som sträcker sig till och med 210301, med chans till förlängning och den andra tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med inledande 6 månaders provanställning. Båda tjänsterna finns i Västerås. Markera i din ansökan vilken eller vilka av tjänsterna du är intresserad av.

Schemalagd arbetstid vardagar mellan 07.00 – 19.00.

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Victoria Ranström på Tel: 010-4972761

Alla ansökningar kommer att behandlas löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Victoria Ranström
Telefon 010-4972761
Område Västerås
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.bilia.se/
Sista ansökningsdag 13 aug 2020 (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

Bilia är en av Nordens största bilkedjor med drygt 5 000 medarbetare på 134 anläggningar i Sverige, Norge, Tyskland, Luxemburg och Belgien samt två internetbaserade autktionssajter, en i Sverige och en i Norge. Bilia säljer nya och begagnade bilar, utför service och reparationer samt erbjuder kringtjänster såsom däckhotell och glasreparationer. I Sverige har vi 86 anläggningar i fem regioner: Stockholm, Göteborg, Malmö, Mälardalen och Skaraborg. Den svenska marknaden har sju nybilsmärken: Volvo, BMW, Renault, Lexus, Toyota, Mini, och Dacia. 2019 omsatte Biliakoncernen cirka 30 miljarder. Vår affärsidé är att erbjuda bilförsäljning, service och tilläggstjänster som ger ett varaktigt mervärde för våra kunder. Vi fokuserar på kunden i allt vi gör och satsar på att ha de mest nöjda kunderna i branschen.

Allt som rör bilen. Och lite till.