Global assistent till kund i centrala Västerås

Global assistent till kund i centrala Västerås

Vi söker nu för kunds räkning en Global assistent till Västerås.

Om uppdraget
I rollen som Global assistent kommer du ha varierande arbetsuppgifter där du stöttar organisationens tjänstemän och arbetar administrativt mot företagets IT- samt finansavdelning. Ditt ansvarsområde innefattar exempelvis administrativa sysslor kopplat till bland annat fakturahantering, beställning av IT utrustning och passerkort, on- och offboarding av medarbetare, vara behjälplig vid bankärenden mot finansavdelningen, e-signering samt power of attorney hantering. I din roll som Global assistent arbetar du självständigt, men ingår även i ett team av assistenter vilket medför möjlighet till stöttning i utförandet av arbetsuppgifterna.

Om dig
Vi söker dig som har tidigare arbetslivserfarenhet från liknande roll och arbetsuppgifter som beskrivs ovan. Stor del av arbetet utförs med dator som verktyg vilket kräver att du har tidigare systemerfarenhet och vana av att arbeta med digitala verktyg. Som person är du ansvarstagande, noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du är självgående i ditt arbete och har lätt för att ställa om och prioritera dina arbetsuppgifter efter uppkomna behov. Vidare krävs att du behärskar svenska samt engelska flytande i både tal och skrift.

För att du ska vara aktuell för rollen som Global assistent behöver du uppfylla följande krav;
  • Tidigare erfarenhet från en administrativ roll
  • God vana att arbeta i Officepaketet
  • Flytande svenska och engelska (tal och skrift)
Observera att vi, för att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering, använder oss av arbetspsykologiska tester i denna process.

Om anställningen
Arbetets omfattning är på heltid, vardagar kl.8-17 med placeringsort centrala Västerås. Möjlighet till flex samt hemarbete finns efter överenskommelse med uppdragsgivaren.
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start enligt överenskommelse, dock senast januari 2023, och sex (6) månader framåt med möjlighet till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Om oss
Adecco är ett världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Självklart har vi kollektivavtal. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. www.adecco.se

Kontaktuppgifter
Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan! Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Ida Maarman, ida.maarman@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Sökord: Global assistent, Assistent, Administratör, Fakturahantering, Onboarding, Offboarding, E-signering, Västerås, Office, Excel, Adecco
Mer info
Område Västerås
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 5 dec 2022 (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Om Adecco Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.