Administratör Logistiksupport till kund i Hallstahammar

Administratör Logistiksupport till kund i Hallstahammar

Logistiksupport

Om tjänsten
I rollen som administratör på Logistiksupport är dina huvuduppgifter att ge support till kunder, ta hand om deras önskemål och beställningar samt hantera och säkerställa transaktioner i systemen.
Du väger in och ut lastbilar och hanterar tillhörande transportdokument. Har även en nära kontakt med transportörer och löser tillsammans med dem logistikfrågor som uppkommer.
Du arbetar i team och andra arbetsuppgifter kan också förekommer då teamet tillsammans ansvarar för att lösa de frågor som uppkommer.
För att trivas är det viktigt att du är nyfiken och på tårna då verksamheten befinner sig i ständig utveckling.

Viktigt att alla i teamet är lagspelare och problemlösare som hjälps åt.
Genom att vara en glädjespridare bidrar du till en god arbetsmiljö.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av logistikservice eller motsvarande administrativa arbetsuppgifter. Du ska ha goda kunskaper i Office-paketet och ha erfarenhet av att jobba i digitala system samt ha en bra förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av transportfrågor och har ett intresse för hållbar återvinning. Stor vikt läggs på personlig lämplighet, där vi söker dig som är engagerad och driven.Du är inte rädd för nya arbetsuppgifter och du har en god kommunikativ förmåga. Du bör dessutom kunna jobba i högt tempo och vara serviceinriktad.

Om anställningen
Uppdraget är ett konsultuppdrag på heltid med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning hos Adecco Sweden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är två tester (MAP/MATRIGMA) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Rickard Luchterhand via Adecco 010 - 173 73 00.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Administratör, logistik, support
Mer info
Område Västerås
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag Idag (0 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.