Customer support specialist till globalt teknikbolag

Customer support specialist till globalt teknikbolag

För dig som söker en spännande roll med fokus på orderhantering och kundsupport inom teknikområdet finns nu möjligheten att arbeta som Customer support specialist hos ett världsledande teknikbolag. I rollen kommer du arbeta agilt och samverka med både interna och externa aktörer. Här får du utlopp för ditt tekniska intresse och ges goda utvecklingsmöjligheter inom orderhantering och ekonomi.

Information om uppdraget

Som orderansvarig kommer du arbeta med orderhantering och kundsupport mot enhetens olika leveransprojekt. Tillsammans med ditt team på 8 personer ansvarar du för att registrera inkommande orders och skicka ut orderbekräftelser till kunder på ett effektivt och lösningsorienterat sätt. Du hanterar kunders beställningar och fakturering samt följer upp leveransplaner och tar fram kundunderlag inför skeppning av material. Rollen innefattar kontakt med kunder, leverantörer och andra funktioner på företaget och därför krävs en god kommunikativ förmåga för att lyckas i rollen.

Du erbjuds
  • Möjligheten att arbeta hos ett internationellt företag som ständigt ligger i framkant med den senaste tekniken.
  • Goda utvecklingsmöjligheter inom logistik och agilt arbete samt goda möjligheter till förlängning och/eller överrekrytering.
  • Kompetensutbyte från dina kollegor.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter
  • Leverera effektiva lösningar till kunder med orderrelaterade frågor genom att samordna med interna resurser för att lösa problemet.
  • Övervakning av orderstatus.
  • Hantering av beställningar och fakturering.
  • Säkerställa en positiv kundupplevelse genom att ge dem regelbundna uppdateringar och förtydliganden.
  • Leverera effektiva lösningar till kunder med reklamationsrelaterade frågor genom att samordna med interna och externa resurser för att lösa problemet.
  • Dokumentera och utveckla reservdelsförsäljningsavdelningen tillsammans med teamet.
Vi söker dig som
  • Har tidigare erfarenhet av kundsupport - och service.
  • Har ett intresse för ekonomi samt en god förståelse för siffror.
  • Besitter goda kunskaper i Office 365.
  • Du arbetar agilt och proaktivt med förmågan att ta ägandeskap i kundfrågor.
  • Har obegränsade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då språken dagligen används i arbetet.
Meriterande
  • Kunskaper i affärssystemet SAP.
  • Arbetslivserfarenhet och/eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
Som person är du
  • Kommunikativ med en lösningsfokuserad aproach
  • Driven och service - minded
  • Noggrann
Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Konsultuppdrag på 6 månader med goda möjligheter till förlängning och/eller överrekrytering.
  • Placering: Västerås
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Västerås
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du få mer information om kundföretaget.