

Kundmottagare Skadeverkstad
Kundmottagare på skadeverkstad sökes till Hedin Bil Värnamo!
Hedin Bil är idag ett av Sveriges större företag med över 2500 anställda. Vi är stolta över att erbjuda våra kunder en högklassig service och ett brett utbud av bilar från ledande bilmärken. Nu söker vi en kundmottagare till vår skadeverkstad i Värnamo som vill vara med och göra skillnad för våra kunder.
Som kundmottagare på vår skadeverkstad kommer du att vara ansiktet utåt för Hedin Bil och vår service på plats. Du kommer att ha kontakt med våra kunder dagligen, så det är viktigt att du har en serviceinriktad attityd och trivs med att hjälpa andra. Du kommer planera, leda och fördela det dagliga arbetet för verkstaden, samt att optimera verkstadens drift och produktivtet.Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera:
Låter det som en spännande möjlighet? Skicka in din ansökan redan idag, vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot att höra från dig!
Hedin Bil är idag ett av Sveriges större företag med över 2500 anställda. Vi är stolta över att erbjuda våra kunder en högklassig service och ett brett utbud av bilar från ledande bilmärken. Nu söker vi en kundmottagare till vår skadeverkstad i Värnamo som vill vara med och göra skillnad för våra kunder.
Som kundmottagare på vår skadeverkstad kommer du att vara ansiktet utåt för Hedin Bil och vår service på plats. Du kommer att ha kontakt med våra kunder dagligen, så det är viktigt att du har en serviceinriktad attityd och trivs med att hjälpa andra. Du kommer planera, leda och fördela det dagliga arbetet för verkstaden, samt att optimera verkstadens drift och produktivtet.Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera:
- Ta emot kunder i verkstadens reception och säkerställa en god kundupplevelse
- Registrera skador och boka in bilar för reparation
- Hålla kontakt med kunder under reparationens gång och informera om status
- Hantera fakturering och dokumentation kopplat till reparationer
- Upprätta kostnadsförslag för beställda reparationer och servicearbeten
- Följa upp så att effektivitet, lönsamhet och kvalitet uppnås i alla led, från första kontakt med kund till slutlig leverans.
- Erfarenhet av kundservice och försäljning, gärna inom fordonsbranschen
- Gymnasieutbildning Fordonsteknisk utbildning eller motsvarande yrkesutbildning
- God kommunikationsförmåga och en positiv inställning för att hitta bästa lösningarna för våra kunder
- Förmåga att hantera stressiga situationer och ta initiativ
- B-körkort
- God dator- och telefonvana
- Grundläggande kunskaper i bilar och reparationer är meriterande men inget krav
Låter det som en spännande möjlighet? Skicka in din ansökan redan idag, vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot att höra från dig!
Mer info
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Sista ansökningsdag
09 juni 2023 (6 dagar kvar)
Om arbetsgivaren
Hedin Mobility Group är en av Europas största privatägda mobilitetsleverantörer. Hedin Mobility Group tillhandahåller försäljning av nya och begagnade person-, transport- och lastbilar samt servicemarknadstjänster till både privat- och företagskunder. Koncernen sysselsätter fler än 6 300 personer och har cirka 240 anläggningar i åtta länder. Hedin Mobility Group representerar cirka 40 varumärken och är importör/distributör för ett antal märken på flera europeiska marknader. Koncernens verksamhet omfattar därtill grossistverksamhet inom däck och reservdelar, hyrbilsbolaget Mabi Mobility AB, privatleasingbolaget Car to Go Sweden AB, företagsleasingbolaget Unifleet AB samt delägarskap i Pendragon PLC och iMove AS.