First line support & kundtjänst - värnamo energi ab

First line support & kundtjänst - värnamo energi ab

Kombinerar du tekniskt intresse med varmt kundbemötande?

Vi förstärker vårt kundteam.



Värnamo Energi växer och vi förstärker vår marknadsavdelning ytterligare med en medarbetare till vår First Line support och Kundtjänst. Vi erbjuder en varierande roll som blir delad mellan kundsupport och kundtjänst. Du blir en viktig del i vårt kundteam, där du som First Line Support kommer vara den första kontakten mot våra privatpersoner som är i behov av teknisk support för våra bredbands- och TV-tjänster. Du kommer främst att ge support via telefon och mail men även genom personliga möten. I rollen äger du och har uppföljningsansvar för dina ärenden och vid mer komplexa frågor tar du det vidare till Second Line Support. När du är i kundtjänst hjälper du våra kunder med ärenden och frågor kring våra tjänster, som innebär bl a att ta emot beställning, lägga upp avtal samt hantera allmänna frågor kring främst bredband och TV.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Ta emot supportärenden främst via telefon, mail och personliga möten
  • Registrera inkommande ärenden i ett ärendehanteringssystem
  • Genomföra felsökning och rådgiva/hjälpa kunden
  • Ta emot felanmälan/support som sedan går vidare till Second Line
  • Säkerställa att återkoppling sker till användaren när supportärendet är löst
  • Allmän kundservice kring bredband och TV
Vem är du?

Du har ett intresse för teknik och du ser det som en självklarhet att alltid sätta kunden i fokus och göra ditt bästa i alla lägen. För att lyckas i rollen är du tålmodig och pedagogisk, då jobbet innebär att guida användare på olika kunskapsnivåer. Du tar ansvar för ditt arbete och arbetar på ett strukturerat och noggrant sätt.

Som person ser vi att du är öppen, kommunikativ och trivs med att hjälpa andra. Det är meriterande om du har erfarenhet av en supportfunktion men viktigast är att du har en serviceminded och lösningsfokuserad inställning i ditt arbete. Här får du möjligheten att kombinera ditt intresse inom teknik med din känsla för service!

Känns detta som en roll för dig? I så fall, tveka inte utan ta chansen att bli en del i ett team som ständigt vill framåt!


I denna rekrytering samarbetar Värnamo Energi AB med Finnveden Säljkraft AB. Ansvariga rekryterare är Johan Sandahl, 0370-302501. Ansök och läs mer om tjänsten på www.finnvedensaljkraft.se. Sista ansökningsdagen är 30 maj. Intervjuer kan komma att påbörjas före sista ansökningsdatum.

Kontaktuppgifter till fackliga representanter:
Stefan Nilsson (SEKO), 0370-694124.
Sonny Axelsson (Vision), 0370-694169.
Johannes Söderlind (Sveriges Ingenjörer), 0370-694133.
Mer info
Kontaktperson Johan Sandahl
Telefon 0370-30 25 01
Område Värnamo
Yrkesroll Försäljning, Kundservice, Säljsupport
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Finnveden Säljkraft AB
Sista ansökningsdag 30 maj 2021 (19 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Värnamo Energi erbjuder klimatsmart energi och högteknologiska IT-tjänster - betydelsefulla produkter som ger våra kunder konkurrenskraft, komfort och trygghet. Vi bidrar aktivt till samhällets utveckling genom att bygga ut el-, fjärrvärme- och fibernät i Värnamo kommun. Värnamo Energis agerande präglas av en hög servicegrad och närhet, omtanke om miljön samt god kompetens. Bolaget har idag 54 anställda, över 15 000 kunder och omsätter drygt 400 MSEK. Värnamo Energi är helägt av Värnamo kommun.
Läs mer på www.varnamoenergi.se