Kontorschef till Vuxenutbildning- och arbetsliv

Kontorschef till Vuxenutbildning- och arbetsliv

Värmdö är en kommun för alla, med lika rättigheter för våra invånare oavsett etnisk och kulturell bakgrund. Vi vill se möjligheter där andra ser begränsningar och öppnar nu upp ett gränsöverskridande samarbete mellan arbetsmarknad, integration och socialtjänst för att på bästa möjliga sätt underlätta för våra medborgare och civilsamhället. Vi utvecklar även vår strategiska agenda och ökar samverkan mellan och inom verksamheterna för att stärka kvalitén. En stor injektion av positiv tillit ska generera kraft och arbetsglädje hos alla våra medarbetare. Ett Värmdö som tillsammans arbetar för medborgarens bästa. Våra medborgare ska få mer än förväntat och våra medarbetare ska känna stolthet när de går till arbetet.

Utveckling och nyfikenhet är givna förutsättningar för en kommun i stark tillväxt. Vi väljer att sätta oss i förarsätet och effektiviserar kontorets arbete för att ge bästa möjliga service till Värmdös medborgare. Kontoret kommer i vår nya tjänstemannaorganisation att ansvara för frågor rörande kommunal vuxenutbildning, vilket inkluderar svenska för invandrare (SFI), särskild utbildning för vuxna och yrkeshögskoleutbildningen. Här återfinns även mottagande och bosättning av nyanlända, integrationen i samhället och arbetslivet samt arbetsmarknadsinsatser för försörjningsstödstagare och unga vuxna som inte omfattas av Arbetsförmedlingens uppdrag.

Vi söker nu en kontorschef som med stort engagemang och genom ständig utveckling och förändring, leder vårt arbete med att bygga framtidens kontor för vuxenutbildning- och arbetsliv!
I rollen som kontorschef förväntas du komma in med en modern syn på hur arbetsmarknad, vuxenutbildning- och integration kan styras. Genom utvecklingsprocesser förväntas du skapa än större kundfokus, nya arbetsmetoder, bättre samspel mellan olika enheter, myndigheter och organisationer. Utifrån ett medborgar- och företagsperspektiv skapar du en hållbar utveckling för hela Värmdö kommun. Din tro på individens egna drivkrafter hjälper kontoret att finna nya möjligheter och vägar för att fler ska kunna komma ut i arbetslivet.

Du är ytterst ansvarig för att kontoret bereder och verkställer politiska beslut genom att du är föredragande i vår nya nämnd, Vuxenutbildning- och arbetsliv. Som kontorschef har du verksamhets-, personal-, budget- samt uppföljningsansvar för kontoret. Du har tre direktrapporterande enhetschefer som ingår i din ledningsgrupp och du är ytterst ansvarig för ca 50 kompetenta medarbetare inom kontoret. Utöver det har du det yttersta ansvaret för kvalitet och uppföljning av ca 25 externa utbildningsanordnare inom kommunal vuxenutbildning. Du är i rollen direkt underställd kommundirektören och ingår i dennes ledningsgrupp där du förväntas ha ett helhetsperspektiv och verka för ett gränsöverskridande samarbete mellan kommunens samtliga kontor.

Värmdö kommun står för ett tydligt ledarskap som gör det möjligt för dina medarbetare att utföra sitt arbete och själva ta ansvar för sin personliga utveckling och kompetens.
Vi söker dig med relevant akademisk examen och gedigen erfarenhet inom områdena integration, utbildning, arbetsmarknadsfrågor och gärna med koppling mot försörjningsstödsfrågor. Det är meriterande om du har intresse och erfarenhet av arbete med att digitalisera processer inom verksamhetsområdet. Du är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd organisation.

Du besitter ett ledarskap som präglas av tydlighet, helhetsperspektiv, utvecklingsvilja och din strategiska förmåga är välutvecklad. Du är van vid att omvärldsbevaka och tänka nytt för att möta den digitala framtiden som finns runt hörnet. Du har en mycket god förmåga att leda genom andra och är därmed bra på att delegera, prioritera och få andra att samverka över gränserna.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du trygg, prestigelös, analytisk, rak och räds inte beslutsfattandet. Din leveransförmåga är hög och du fullföljer alltid dina åtaganden. Du är en skicklig kommunikatör som är duktig på att kommunicera med medarbetare, politiker, invånare samt är en bra representant för kommunen både internt och externt. En hög social kompetens och förmåga att entusiasmera dina medarbetare ser vi som en stor tillgång.
I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Kolla in hela vårt förmånserbjudande här!

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan
Du söker tjänsten via www.varmdo.se/ledigajobb. Välkommen med din ansökan senast den 30 september 2018.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Camilla Broo, kommundirektör, 08-570 473 88 eller Aleksandar Velevski, HR-konsult, 08-570 470 91. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.
Mer info
Kontaktperson Värmdö Kommun
Telefon 08-57047000
Område Värmdö
Yrkesroll Administration, Kontorschef, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 30 sept (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.