Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

Välkommen till Värmdö- en unik plats där staden möter havet. Hos oss börjar du dagen med en kort resa över broar och hav till vår vackra skärgårdskommun. I vår centralort Gustavsberg hittar du vårt ljusa och fräscha kommunhus. Kollektivt i rusningstrafik tar det ca 30 minuter med direktbuss från Slussen till kommunhusets välkomnande entré. Bussarna går var 10:e minut. Väljer du istället bilen tar samma sträcka 20 min.

På Biståndsenheten tror vi på våra medarbetares förmågor och satsar på individuella handlingsplaner och kompetensutvecklingsinsatser för att stärka dig i din roll. Vår målsättning är att arbetet ska genomföras med hög kvalité och erbjuder därför våra medarbetare flexibla arbetstider för balans i livet samt extern handledning.

I rollen som biståndshandläggare kommer du att arbeta med personer med fysisk funktionsnedsättning som är i behov av stödinsatser i sin vardag. Du gör självständigt kvalificerade utredningar och bedömningar som är rättssäkra, fattar beslut och följer upp insatser enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS), socialtjänstlagen (SoL) och lagen om riksfärdtjänst. Det ingår även att skriva yttranden utifrån rättspraxis. I ditt arbete har du stöd av kollegor och en närvarande ledning.
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning samt verksamhetssystemet Pulsen Combine. Det är av stor vikt att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på ett professionellt sätt. Stor vikt läggs på personlig lämplighet och din möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling. Vi ser att du är en positiv person med en egen drivkraft. Du är bra på att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt och du är öppen för samverkan med andra professioner såväl internt som externt. Giltigt körkort B är önskvärt då vi kan använda bilar från vår bilpool i tjänsten.

Biståndsenheten LSS består av 6 biståndshandläggare, 1 bostadsanpassningshandläggare, 1 ekonomiadministratör, 1 gruppledare och 1 enhetschef. Vi har ett gott och öppet arbetsklimat där vi använder oss av varandras kompetens.

I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan
Du söker tjänsten via www.varmdo.se/ledigajobb. Välkommen med din ansökan senast den 19 december 2019.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta enhetschef Jessica Nilsson, 08-570 470 00, jessica.nilsson@varmdo.se. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.
Mer info
Kontaktperson Värmdö Kommun
Telefon 08-57047000
Område Värmdö
Yrkesroll Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 19 dec 2019 (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.