Administratör

Administratör

Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.

Att jobba i Värmdö kommun
innebär att du får det bästa av två världar - den naturnära småstadskänslan och med bara ett stenkast från storstadspulsen. I rusningstrafik tar det ca 30 minuter med direktbuss från Slussen. Du börjar dagen med en kort resa över broar och hav till vår fina skärgårdskommun. I vår centralort, Gustavsberg hittar du vårt ljusa och fräscha kommunhus. Till oss pendlar du rätt!

Hos oss är alltid barnen och ungdomarna i centrum, det är för dem som vårt viktiga arbete grundar sig i. Vi hoppas att du vill komma hit till oss och bidra med god kunskap, nya infallsvinklar och ett glatt humör där det sociala arbetet med barnen och deras föräldrar är det absolut viktigaste. Här möts man av en varierande vardag, stora utmaningar, mycket skratt men också av hög professionalism. Hos oss är det viktigt att sätta laget före jaget och delaktighet och förändring är en del av vardagen.

I rollen
som administratör arbetar du med att vara ett nära stöd till enhetschefer och socialsekreterare inom avdelningen. Det är fyra enhetschefer som du stöttar i ekonomiska frågor vad gäller budgetarbete, månadsuppföljningar, verksamhetsberättelser, statistik, fakturahantering och mycket mera. Du hjälper även dem i olika personalrelaterade frågor. Inom avdelningen arbetar både myndighetspersonal och utförare, dessa stöttar du på olika sätt utifrån det behov som finns. Det förekommer även andra administrativa arbetsuppgifter som du tillsammans med två andra administratörer inom avdelningen löser på bästa sätt. Din närmaste chef är avdelningschefen.

Du är även involverad i det rekryteringsarbete som förekommer inom avdelningen för att tillgodose kompetensförsörjningen. Tillsammans med avdelningens samordnare ansvarar ni för Traineeprogrammet för socionomer, där kontakt med högskolor och socionomstudenter är ett givet inslag. Du ingår i ledningsgruppen för avdelningen och har ett övergripande sammanhållande ansvar för övriga administratörer inom kontoret. Du svarar på undersökningar och statistik som efterfrågas av andra aktörer såsom Socialstyrelsen och andra myndigheter. Du handhar avtal såsom anställningsavtal och individavtal och säkerställer god leverans och kvalitét.
Arbetet är relativt fritt och du kommer genom denna tjänst erbjudas möjlighet att påverka ditt och enhetens arbetssätt. Genom delaktighet och nära ledarskap bygger vi tillsammans rutiner och strukturer med ambitionen att få till ett gott samarbete och samverkan. Vi anser att vi idag gör ett bra jobb men vi vill alltid bli bättre och ser därför utveckling som en del av det dagliga arbetet.

Vi söker dig som
har högskoleexamen inom företagsekonomi. Du besitter en mycket god administrativ förmåga och att ge god service till kollegor är för dig en självklarhet. Om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom socialtjänsten värderas det högt. Det är meriterande om du har erfarenhet av verksamhetssystemen Combine, Heroma, Raindance och Qlickview.

Som person ser vi att du är positiv och lyhörd. Du har en stark drivkraft och är lösningsfokuserad samt har lätt för att lära nytt och ta egna initiativ. Du är noggrann, strukturerad och självständig, samt har god förmåga att samarbeta. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och din möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling.

För denna tjänst är ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister en förutsättning för anställning.

Ansökan

Du söker tjänsten via vårt webbaserade rekryteringsverktyg. Klicka på "sök tjänst" nedan och följ sedan instruktionerna. Välkommen med din ansökan senast den 14 april 2021
. Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden.

Vill du veta mer
är du välkommen att kontakta rekryterande chef Birgitta Zaar 08-570 470 25. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Mer info
Kontaktperson Värmdö Kommun
Telefon 08-57047000
Område Värmdö
Yrkesroll Administration, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 14 apr 2021 (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.