Administratör

Administratör

Välkommen till en av Sveriges snabbast växande kommuner! Här pågår landets enskilt största VA-utbyggnad och vi har snabbt förflyttat oss från ett industrisamhälle till att vara en expansiv kommun i tillväxt i både stads- och landsortsmiljö. Hos oss har du chansen att göra skillnad och vara en kugge i demokratihjulet. Vi tror på medarbetaren och erbjuder flexibel arbetstid, frihet att växa och frihet att ta ansvar.

I rollen som administratör arbetar du med myndighetsrelaterade administrativa uppgifter. Exempel på arbetsuppgifter som kan ingå: hantering av inkommande post via olika kanaler, diarieföring, expediering av beslut mm.
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med myndighetsrelaterade administrativa uppgifter. Du bör också ha erfarenhet av att arbeta med service inom kommersiell eller offentlig miljö gärna inom byggregistratur. Som lägst har du gymnasiekompetens, men gärna eftergymnasial utbildning inom administration.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du serviceinriktad med stort driv. Vi vill att du har ett positivt förhållningssätt och att du är noggrann, initiativrik och flexibel. Vi söker efter dig som tycker samarbete och delaktighet är viktigt för att nå framgång och som ser möjligheter och inte svårigheter när nya utmaningar dyker upp.

Du kommer också att spela en viktig roll kring vårt arbete med digitalisering, skanning och arkivering.
Kansli- och utredningsavdelningen ingår i kommunledningskontoret som ansvarar för strategiskt verksamhets- och ledningsstöd samt säkerställer samordning inom hela kommunförvaltningen. Avdelningen utgörs av en utredningsenhet och en nämnd- och registraturenhet. Du blir en av 16 medarbetare vid nämnd- och registraturenheten, som utgörs av nämndsekreterare, registratorer, administratörer och arkivarie.

I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Anställningen omfattar heltid och är en visstidsanställning under ca ett år med tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

Ansökan
Du söker tjänsten via vårt webbaserade rekryteringsverktyg. Klicka på "sök tjänst" nedan och följ sedan instruktionerna. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan senast den 27 januari 2019.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Marie Näslund, enhetschef vid nämnd- och registraturenheten på telefonnummer 08-570 485 83. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.
Mer info
Kontaktperson Värmdö Kommun
Telefon 08-57047000
Område Värmdö
Yrkesroll Administration, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 27 jan (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.