Manager med ansvar för kontor och försäljning

Manager med ansvar för kontor och försäljning

Manager med ansvar för kontor och försäljning till vårt huvudkontor på Värmdö.

Vi söker just nu en person till ett säljorienterat verktygsföretag med målet att expandera mot fordons och industriella branschen.

Om tjänsten:
Du kommer att vara ett viktigt stöd för våra utesäljare där du kommer att ansvara för bolagets hela drift. I tjänsten ingår också att coacha säljarna samt att ansvara för driften på kontor och lager.

Du agerar som Boiers produkt- och priskoordinator, du ansvarar för flödet avseende inköp, prissättning, produktvård och marknadsanalys. I tjänsten kommer du jobba nära Daniel, som hos oss idag ansvarar för e-handel/produkter/kampanjer och priser. Du jobbar också nära Jerry som ansvarar för inköp från våra leverantörer.

Du ansvarar för prisuppdateringar från leverantörer.

Du ansvarar för prisuppdateringar till våra kunder.

Du är behjälplig i försäljningsprocessen så som telefonorder, mässor och kundträffar vid behov.

Om dig:
Din personlighet är självklart viktigt och någonting som vi kommer att beakta noggrant för att få en bra balans i teamet. Det är viktigt att den person vi tar in i vårt gäng kommer att trivas. Du bör känna igen dig i att vara ansvarsfull, energisk, professionell och trivs med att arbeta självständigt såväl som i team. Du anses även vara utåtriktad, verbal, social och hjälpsam. Du har lätt för att uttrycka dig i svenska och engelska både muntligt och skriftligt. Du brinner för att vilja lära och utvecklas.

Din profil:
  • Du som söker har tidigare gärna arbetat med ledande roll i säljbranschen.
  • Du bor gärna i södra Stockholm eller i dess närområde. Placeringen är på vårt kontor i Värmdö.
  • Du bör ha en god kommunikativ förmåga, intresse för affärsmannaskap och en naturlig känsla för service.
  • God produktkunskap är meriterande samt kunnande och förmedling av denna.
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift.
  • Erfarenhet av att arbeta i affärssystem.
  • Du har självklart B-körkort.
Meriterande är
  • Kunskap om Microsoft Dynamics Navision eller liknande.
  • Van att jobba i Office365.
  • Om du varit verksam i jämförbar bransch med liknande produkter.
  • Om du har erfarenhet av försäljning inom liknande område med liknande produkter.
  • Grundläggande kunskaper om affärsekonomi.
Vi erbjuder:
Hos oss finner du en stark aktör med stor framtidsvision. Som ansvarig hos oss får du en nyckelroll, där ditt arbete är av stor vikt för vår fortsatta framgång. Du får friheten att planera ditt eget arbete och jobba självständigt samtidigt som vi tillsammans stöttar varandra framåt. Tjänsten är placerad på vårt kontor på Värmdö. Du rapporterar till styrelsen.

Omfattning:
Heltid och tills vidare efter provanställning.

Ansökan:
Vi har löpande urval, så skicka in din ansökan snarast.
Skicka din ansökan genom att klicka på ansökningsknappen.

Frågor angående tjänsten besvaras av Peter Eriksson
Tel: 0708-733776 Mail: peter.boier@bilverktyg.com

** Vi undanbeder oss kontakt från annonssäljare, rekryteringsföretag eller liknande ***
Mer info
Kontaktperson Peter Eriksson
Telefon 0708-733776
Område Värmdö
Yrkesroll Ekonomi, Inköpare, Administration, Kontorschef, Koordinator, Försäljning, Säljsupport
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.boier.se
Sista ansökningsdag 9 juli 2022 (54 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Boier bilverktyg AB Verktyg och verkstadsutrustning till företag inom fordons-, industri-, hantverk- och byggbranschen. Läs mer om oss på www.boier.se