

Arkivarie till spännande energibolag!
För dig som vill arbeta på en unik arbetsplats i närheten av Varberg och besitter stort intresse för arkivariearbete. Du kommer arbeta med spännande utredningar i en mycket trevlig grupp där alla jobbar nära varandra.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifter
- Löpande arkivarbete, inom arkiv- och informationshanteringsområdet
- Ordna och förteckna arkiv samt färdigställa arkivredovisning inför leverans till arkivmyndighet
- Leda och driva utvecklingsaktiviteter inom arkivområdet
- Utgöra sakkunnig part vid tolkning av externa krav inom arkivområdet
- Delta vid kravställning inför nyutveckling, förändring och avveckling av informationshanteringssystem
- Delta vid gallringsutredningar av såväl teknisk som administrativ dokumentation
Kvalifikationer
- Talar och skriver obehindrat på svenska samt besitter goda engelskkunskaper då dessa språk används i den dagliga verksamheten
- Besitter goda kunskaper om liknande arbetsuppgifter tidigare
- Besitter kunskaper inom systemvetenskap
Det är meriterande om du har
- Eftergymnasial utbildning inom relevant område, exempelvis arkiv eller informationsutbildning
- Arbetat med arbetsledning och/eller projektledning
- Varit med och infört bevarandesystem eller arkivsystem
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Noggrann
- Lösningsorienterad
- Samarbetsvillig
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work
Denna tjänst är säkerhetsklassad, därmed kommer en säkerhetsprövning att genomföras innan uppdraget kan påbörjas, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.