Projektledarassistent för längre uppdrag till kund i Varberg

Projektledarassistent för längre uppdrag till kund i Varberg

Arbetsuppgifter

För vår kund norr om Varberg söker vi nu en projektledarassistent för en längre inhyrning. Arbetet innebär att assistera projektledare och övriga medarbetare med administrativt stöd i det dagliga arbetet. Arbetsuppgifterna är av mycket varierad karaktär och du kommer att vara involverad i många olika områden för att nå projektets mål. Du kommer att arbeta under stort eget ansvar inom angivna ramar där arbetsuppgifterna kan se ut enligt följande:
  • Sammanställa protokoll och presentationer och dokumentation i Power Point, Word och Excell
  • Ansvara för dokumentation och arkivering kopplat till projektet
  • Hantera koordineringsfrågor gällande personal, material och anläggning
  • Vara behjälplig i kund- och leverantörskontakter
  • Leverantörsuppföljningar
  • Ta fram statistik och sammanställningar
  • Administrativt stöd vid Budgetering- och kalkyleringsfrågor
Formell kompetens

För att passa in på rollen söker vi dig som stämmer in på följande kompetensprofil:
  • Lägst har gymnasieutbildning och gärna någon form av eftergymnasial utbildning riktad mot projektledning eller ekonomi.
  • Har erfarenhet av arbete som projektledarassistent, projektledarsekreterare eller motsvarande, där du hanterat liknande arbetsuppgifter tidigare, kopplat till större projekt eller företagsledning.
  • Det upplevs meriterande om de projekt du stöttat tidigare har haft teknisk inriktning och om du har intresse för teknik och utbildning.
  • Meriterande är också om du har kunskap inom inköp, logistik och planering.
  • Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i Microsoft Project eller motsvarande, men inte ett krav.
Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift och formulerar dig tydligt och väl i tal och skrift. Du bör även ha förmåga att kunna kommunicera på engelska i tal och skrift.

Personliga egenskaper

Du är en orädd person med stor ansvarskänsla och god prioriteringsförmåga. God framförhållning är viktigt och du arbetar proaktivt och kvalitetsmedvetet med största noggrannhet. Du arbetar strukturerat och resultatinriktat med stort fokus på siffror och viktiga detaljer. Du är också serviceinriktad och har en god kommunikativ förmåga. Samarbetsförmågan är viktig både i relationen med närmsta uppdragsgivare, men även då arbetet kräver samarbete i flera andra kontakter. Vidare ser vi att du trivs med att arbeta flexibelt och självständigt med många bollar i luften.

Passar detta in på dig? Ansök redan i dag! Tjänsten tillsätts så snart som möjligt så ansökningarna kommer att bearbetas löpande.

Anställningsform/ omfattning/ tjänstgöringsort

Visstidsanställning/ Heltid/ Varberg

Tillträde Omgående. Enligt överenskommelse

Information Frågor om tjänsten går via: lena.sagstrom@lernia.se Alla ansökningar görs direkt via annonsen på www.lernia.se Inga ansökningar tas emot via mail.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Mer info
Område Varberg
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 30 sept (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi på Lernia Bemanning fortsätter att växa på tjänstemannasidan! Just nu söker vi en assisterande projektledare för omgående start till en av våra kunder strax norr om Varberg.

Trivs du med att arbeta i en omväxlande roll med varierande arbetsuppgifter och möjligheten till egenansvar? Då är detta jobbet för dig!

Genom en anställning på Lernia får du också möjligheten att bredda ditt kontaktnät och skapa dig nya erfarenheter för framtiden!