Ekonomiassistent till växande bolag i Varberg

Ekonomiassistent till växande bolag i Varberg

Till vår kund i Varberg söker vi nu en självgående ekonomiassistent inom kund- och leverantörsreskontra. Detta är ett konsultuppdrag via EQonomy/Wise Professionals på heltid. Uppdraget startar omgående t.o.m. september med god chans till förlängning. För rätt person finns det även goda chanser till anställning i bolaget.

Ditt uppdrag
Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent med erfarenhet inom kund- och eller leverantörsreskontra då deras nuvarande ekonomiassistent går vidare. Du kommer att vara placerad i Varberg hos vår kund, ett IT- företag som nyligen flyttat in i rymliga och fräscha lokaler i Varberg.

Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med hela leverantörsreskontran vilket innebär ankomstregistrering, kontering, skapa betalningsfiler, reseräkningar, avstämningar samt ha kontakt med olika leverantörer. Du kommer även att hantera kundreskontra där du får skapa fakturor och se till att betalningarna kommer in. I rollen kommer du även att vara behjälplig inför bokslut.

Dessutom kommer du även troligtvis att hantera vissa delar som berör lönehanteringen.

Vår kund arbetar idag i affärssystemet Pyramid och det är därför meriterande om du har arbetat i systemet tidigare. Du kommer även att arbeta en hel del med Excel. Viktigt är att du har en god erfarenhet med dig av såväl arbetsuppgifterna samt att ha arbetat i olika affärssystem så att du har rätt förutsättningar för att snabbt kunna sätta dig in i uppdraget. Du behöver även kunna kommunicera obehindrat på svenska då denna roll innebär en hel del kommunikation med övriga kontor i landet.

Din bakgrund
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av liknande arbete sen tidigare och som känner dig trygg i din roll som ekonomiassistent. Har du erfarenhet av att ha arbetat i anslutning till lönearbetet är detta också meriterande.

Som person är du lugn, noggrann och strukturerad samt sprider en god stämning kring dig. Du är också en driven person som tar initiativet att sprida din kunskap till andra kollegor i gruppen. Du trivs i en roll där du tar stort eget ansvar och har förmågan att finna den information du behöver.


När du blir en av oss

Tiden på Wise Professionals ska vara den roligaste i din karriär, ambitiöst va? Det gäller även för dig som konsult såklart och vi är måna om att du känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här. Hur roligt vore det inte att gigga på ditt drömföretag? Exempel på organisationer vi samarbetar med hittar du här. Vill du få ännu mer feeling, spana in vårt Instagramkonto @wiseprofessionals.

Nyfiken på att veta mer?
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Jag som arbetar med detta uppdrag är Lisa Kayser, lisa.kayser@wise.se, 076-000 18 60.

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad kompetensförsörjning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken - modig - proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!
Mer info
Område Varberg
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent, Redovisningsekonom, Konsult
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 5 feb 2020 (9 dagar kvar)