Junior projektadministratör till ledande teknikkonsultbolag!

Junior projektadministratör till ledande teknikkonsultbolag!

Är du en junior ingenjör med hög social kompetens och en bra administrativ förmåga? Här får du chansen att vara projektledarens högra hand i spännande energi- och kärnkraftsprojekt. Sök redan idag!

Dina arbetsuppgifter

Som projektadministratör kommer du att vara spindeln i nätet för att på bästa sätt möjliggöra bolagets olika åtaganden och vara projektledarens högra hand. Du är expert på koordinering, administrering och kan kommunicera väl i både tal och skrift.

Du kommer att arbeta självständigt med arbetsuppgifter som kräver analytisk förmåga, lösningsorientering, och kvalitetstänk. Vi söker dig med goda kunskaper inom ekonomi då arbetsuppgifterna bland annat innebär ekonomiska uppföljningar analyser och riskhantering. I dina arbetsuppgifter ingår också att tillsammans med projektteamet strukturera upp projektets WBS (Work Breakdown Structure) och arbetspaket, samt stödja projektledaren med underlag. Arbetet kräver att du är analytiskt lagd och är bra på att ta egna initiativ. Inledandevis kommer du att tilldelas en fadder för stöttning och hjälp. Vi söker dig som är flexibel då resor i tjänsten förekommer.

Din profil

Vi söker dig som har en relevant högskole-/civilingenjörsutbildning. Du talar svenska, har en konsultmässig personlighet och är ödmjuk. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenheter från koordinerande och planerande roller. För att trivas krävs det att du har en bra social kompetens, är initiativtagande och har en god struktur i ditt arbetssätt. Du tycker om administrativt arbete och är resbar.

För att vara aktuell för tjänsten krävs att du:
  • Har minst en högskoleingenjörsexamen
  • Har kunskaper inom Officepaketet
  • Pratar flytande svenska i både tal och skrift
  • Innehar körkort
Det är meriterande om du har:
  • Erfarenhet ifrån administrativt arbete
  • Kunskaper inom Primavera och SAP
  • Erfarenhet av planering
Villkor

Startdatum: December alternativt årsskiftet
Placeringsort: Varberg med omnejd
Arbetstider: 07.00-15.30
Omfattning: Heltid

Urval sker löpande! Skicka in din ansökan redan idag för att inte missa chansen!
Mer info
Område Varberg
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 31 okt 2019 (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är ett välkänt bolag som är ett av Sveriges ledande teknikkonsultbolag. Inom produktutveckling är de specialister på att utveckla sina kunders idéer till färdiga produkter. Företaget är internationellt och har cirka 16000 anställda med en omsättning på 19 miljarder kronor.

Vår kund erbjuder dig bra förmåner och en flexibel och omväxlande arbetsplats där du är med och påverkar din vardag och utveckling. Mer information om vår kund ges vid intervjutillfället.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.