Kundtjänstmedarbetare till Euromaster i Varberg

Kundtjänstmedarbetare till Euromaster i Varberg

Vill du ingå i ett sammansvetsat team och leverera kvalitativ service till Euromasters kunder under däckbytessäsongen? Vill du dessutom skaffa dig värdefull erfarenhet av administration, kundservice och sälj? Följ då med på en utvecklande resa som kundtjänstmedarbetare hos Euromaster i Varberg!

Om Euromaster
Euromaster är Europas ledande kedja för däck- och fordonsservice. Med kunskap, stort engagemang och ett heltäckande produkt-, tjänst och serviceerbjudande tar de hand om kundernas behov. Hos Euromaster kan du finna marknadens bredaste sortiment av däck, fälg och tillbehör.

Om tjänsten
Som kundtjänstmedarbetare under däckbytessäsongen kommer du att arbeta i ett positivt och energirikt team på cirka 15 personer där ni kommer ha ett nära samarbete med varandra. Ni har stort fokus på kundnöjdhet och pushar varandra till en högre nivå för att möjliggöra utveckling för alla individer, samt teamet i helhet. Rollen innebär att vara en servicelänk mellan kund och verkstäder för att boka in kunder på verkstäder runt om i hela Sverige.

Anställda från tidigare säsonger har beskrivit sin tid på Euromaster såhär:
  • "Jag har varit supernöjd med min tid här på Euromaster. Väldigt härliga medarbetare på kundtjänst och det är bra gemenskap hos personalen"
  • "Min tid på Euromaster har varit lärorik och väldigt rolig. Vi fick en bra utbildningsvecka som gjorde att jag direkt ville utveckla min kunskap i kundbemötande, administration, sälj samt Euromasters produkter och tjänster."
  • "Euromaster har varit en mycket bra arbetsplats, annars hade jag inte kommit tillbaka för en säsong till! Vi fick en ordentlig inkörningsperiod och bra stöd från chefen och övriga kollegor."
I din roll som Kundtjänstmedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • Mottagande av samtal och mail från kunder i hela Sverige
  • Bokning av tider på verkstäder för däckbyten
  • Merförsäljning av däck, fälgar, däckhotell med mera.
Arbetstider: Kundtjänsten har öppet mellan 07:00 - 17:00 och dina arbetstider kommer förläggas inom den här tidsramen. Sysselsättningsgraden kommer att variera mellan 50% - 100%, och för att du ska vara aktuell för tjänsten behöver du finnas tillgänglig för att arbeta på heltid under hela perioden om det skulle bli aktuellt.

Introduktion: Obligatorisk och avlönad utbildning kommer att hållas måndag till torsdag v.9. Detta för att ge dig rätt förutsättningar att utföra arbetsuppgifterna självständigt när säsongen kommer igång.

Om dig
Vi söker dig som behärskar svenska och engelska, i tal och skrift samt har goda datorkunskaper. Det här är ett jobb för dig som är driven, social och är en lagspelare. Du är målfokuserad, tävlingsinriktad och gillar att möta nya utmaningar. Ditt engagemang och vilja att utvecklas kommer göra att du trivs i den här rollen då du får lära dig nya arbetsuppgifter och bli riktigt duktig på ditt jobb!

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Kundtjänstmedarbetare är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar hos Euromaster. Uppdragsperioden startar vecka 9 och förväntas sluta efter 2-3 månader beroende på väderförhållandena under våren.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start vecka 9 och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.

Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Sandra Tinsveds via 073 6847502.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Kundservicemedarbetare, Kundtjänst, Telefon, Bokning, Chatt, Administration, Euromaster, Varberg, Däckbyte, Adecco
Mer info
Kontaktperson Sandra Tinsveds
Telefon 0736847502
Område Varberg
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 9 feb (19 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.