Administratör

Administratör

Är du en administrativ stjärna som vill arbeta på ett framgångsrikt och familjärt företag i Varberg? Läs vidare här!

Om vår kund

Beson grundades 1986 med ambitionen att sälja prisvärda produkter inom dagligvaruhandeln. I dag förser man den svenska marknaden med artiklar inom vardagsförbrukning. Produkter som gör vardagen lite enklare. Det sker under egna varumärken eller under private label. Efter över 35 år i branschen finns en stor erfarenhet och gedigen branschkännedom vilket gör att man idag är i framkant gällande logistik, service och sortiment.

Beson drivs av att hålla sin portfölj attraktiv och fokuserar på att tillgodose marknadens behov och erbjuder det kunden vill ha!
Tack vare ett tätt samarbete med sina producenter är Beson en flexibel samarbetspartner. Som tillsammans med kunderna och leverantörer arbetar fram de produkter som marknaden efterfrågar. Viktigt är långsiktiga samarbeten & goda relationer.

Beson hade en omsättning på 270 miljoner under 2021 och har ca 20 anställda. Besons kontor och lager ligger i Varberg.
Läs mer på: besongross.se

Dina arbetsuppgifter

Som administratör på Beson kommer du att vara kontaktperson utåt mot företagets kunder, vilket innebär att du har en viktig serviceroll hos i företaget. Du ansvarar också för varierande administrativa uppgifter, som till exempel:
  • Order: Du registrerar/läser in ordrar och återkopplar till kund och kollegor.
  • Skapa digitala offerter via kundernas egna portaler
  • VCD, skapar varucertifikat och lägger upp bilder och berörd information via Validoo.
  • Registervård
  • GS1, skapar Eankoder.
  • Shdb, ser till att våra säkerhetsdatablad är uppdaterade och översatta i de fall det krävs.
  • Kundkontakt via telefon och mail
Tjänsten är omväxlande och du kommer att ha ett nära samarbete med sälj och produktavdelningen.

Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet av en liknande tjänst och en god administrativ vana. För att trivas hos oss och lyckas i rollen är det viktigt att du är sälj- och serviceinriktad och affärsmässig, Du gillar ordning & reda och att du är duktig på att skapa struktur.

Du är snabb på att anamma nya datorsystem och det är en stor fördel om du arbetat med VCD varucertifikat. Kanske har du tidigare arbetat som inköpsassistent inom dagligvaruhandel? Du talar och skriver flytande svenska och behärskar även engelska i tal och skrift.

Låter tjänsten intressant?

Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 29 maj 2022. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Ingrid Törngren på ingrid@effektiv.se

Sökord

Administration, innesälj, inköpsassistent, VCD varucertifikat, orderadministratör
Mer info
Kontaktperson Ingrid Törngren
Telefon 0340 62 70 46
Område Varberg
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av AB Effektiv
Sista ansökningsdag 29 maj 2022 (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos Beson