Operativ inköpare

Operativ inköpare

Som operativ inköpare på Vedum Kök & Bad är ditt huvudsakliga uppdrag att säkra inflödet av rätt material, i rätt tid, i rätt mängd och av rätt kvalitet.

Du sköter den dagliga kontakten gentemot leverantörerna avseende beställningar och leveranser vilket innebär;

Du upprättar beställningsunderlag, utför beställningar, bekräftar order samt utför fakturakontroll inom ramen för tecknade samarbetsavtal. Du bevakar och följer upp leveranser samt kommunicerar eventuella störningar internt och följer upp dessa gentemot leverantör. På motsvarande sätt hanterar du kundreaktioner och reklamationer.

Ansvaret omfattar vidare att analysera behovstrender och ta hänsyn till dessa vid beställningar samt uppdatera affärssystemet med nya indata.

Arbetet innefattar i övrigt att bidra till avdelningens och företagets förbättringsarbete samt att stötta de övriga funktionerna inom gruppen; strategiska, taktiska och operativa inköpare samt transportlogistiker och transportlogistikstöd.

Kvalifikationer.

Inköpsrollen kräver god teknisk kompetens, god analytisk förmåga samt noggrannhet. Den innefattar dagliga kontakter såväl internt som externt och viss kommunikation på engelska förekommer. Det är därför viktigt att du kan uttrycka dig väl i såväl tal som skrift samt att du har en utvecklad social förmåga och ett gott affärsmannaskap.

Du har en relevant gymnasieutbildning samt några års yrkeserfarenhet. Grundläggande kunskap inom avtalsrätt, köplagen, konsumentköplagen och ABM gällande inköpsrelaterade delar uppskattas.

Att arbeta på Vedum.

Vi erbjuder ett omväxlande och utvecklande jobb, med arbete i en engagerad, generös och målinriktad arbetsgrupp, samt yrkesmässig utveckling i ett expansivt familjeföretag som lever efter mottot "ett personligt och tryggt val".

Tjänst.

Heltid på vårt huvudkontor i Vedum.

Kollektivavtal.

Tjänstemannaavtalet; TMF Trä- och Möbelföretagen - Unionen/Ledarna/Sverige Ingenjörer.

Vill du veta mer.

Välkommen med frågor om tjänsten till Anders Persson, chef inköp och transportlogistik, tfn 0512-576 85 eller via mail: anders.persson@vedum.se

Allmänna frågor om att arbeta på Vedum besvaras av personalchef Birgitta Henriksson, tfn 0708-220143.

Ansökan.

Din ansökan vill vi ha senast den 27 oktober. Vi tillämpar löpande urval och kommer att hålla intervjuer fortlöpande under ansökningstiden, därav kan tjänsten tillsättas tidigare än sista ansökningsdag.

För att vi skall kunna förbättra oss i vårt rekryteringsarbete vill vi gärna att du anger i din ansökan hur fått kännedom om den lediga tjänsten.
Mer info
Område Vara
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 27 okt 2019 (9 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

2019 fyller Vedum Kök & Bad 100 år. Vi har tillverkat kök för skandinaviska hem i ett sekel. Det har blivit många leveranser sedan snickaren Viktor Lindberg startade sin verksamhet i Vedum i Västergötland 1919 - och det har hänt en hel del både hos oss och i samhället i stort. Men vår vision att tillverka fina, funktionella och flexibla inredningar med hög kvalitet är fortfarande samma. Med våra 460 medarbetare och en omsättning på 775 Mkr är vi idag Sveriges största familjeägda köks- och badrumsföretag.