Inköpare

Inköpare

En av våra Inköpare har valt att sluta hos oss för att söka nya utmaningar på ett annat företag. Vi söker därför en inköpare som helst har elbakgrund/elbranschkunskap. Tjänsten kommer ingå i Inköpsteamet men rollen kommer vara tvådelad, dels med fokus på Inköpsrelaterade uppgifter och dels mot Produkter och Produktutveckling inom el och belysning. Nu när vi anställer en ny inköpare så känner vi att vi skulle behöva förstärka vår organisation inom det tekniska området, så därför har vi ambitionen att hitta en person som passar in på denna beskrivning.

Vi söker dig som är en lagspelare som inte är rädd för att arbeta, då vi i perioder har ett högt tryck i verksamheten. Inledningsvis ser jag att fokus blir att lägga beställningar hos utvalda leverantörer tillsammans med allt annat som normalt tillhör en roll som Inköpare. Över tid ser jag dock att vi ska utmana de leverantörer vi har och se om vi hittar bättre alternativ, ibland kan detta handla om att konsolidera volym hos annan utvald leverantör och ibland kan det helt enkelt handla om att byta leverantör för att få bättre villkor. Gällande Produkter och Produktutvecklingsdelen så får vi se vad vi får tag i för person innan vi definierar denna delen i detalj. I övrigt är det nödvändigt att du kan Officepaketet, speciellt Excel, är duktig på svenska och engelska både i tal och skrift.

Som person är du strukturerad, noggrann, kommunikativ med ett systematiskt arbetssätt. Med ett lösningsfokuserat förhållningssätt tar du egna initiativ för att driva ditt arbete framåt. Vidare är du positiv och har lätt för att lära dig nya saker och bemöta nya människor. Du ska även helst vara målinriktad med tekniskt intresse för de produkter och lösningar vi erbjuder samt vara lyhörd i de dagliga samtalen vi har med leverantörer, kunder och kollegor. Förutom elbakgrund så värdesätts även tidigare byggbranscherfarenhet.

Kompetenser
  • Elbakgrund värdesätts mycket
  • Arbetslivserfarenhet i minst 2 år inom Inköp är önskvärt, men ej nödvändigt
  • Eftergymnasial utbildning ej nödvändig
  • Körkort är ett krav
Placering och kontaktperson
Tjänsten är en provanställning på 6 månader. Tjänsten avser heltid på dagtid med start så snart som möjligt. Marknadsmässig lön. Placering är på huvudkontoret i Vara (ca 10 mil norr om Göteborg längs E20).

Om du har frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta Inköpschef Nils Lundgren via mejl: nils.lundgren@amigaab.se
Mer info
Kontaktperson Nils Lundgren
Email Mejla Nils Lundgren
Område Vara
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 13 jan 2020 (38 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Amiga AB är ett familjeägt bolag som startade sin verksamhet år 2000. Verksamheten är belägen i Vara (ca 10 mil nordöst om Göteborg längs E20) där huvudkontor och lager finns, tillsammans med tillverkning och montering. Egen produktion står för mer än 50 % av vår omsättning och övriga produkter köper vi från noga utvalda leverantörer runt om i världen. AMIGA är en ledande grossist/tillverkare (Producent) inom El och Belysning men även VVS produkter erbjuds till kunder på den nordiska marknaden där Sverige är huvudmarknaden men AMIGA har även betydande verksamhet i Norge och Finland där industri, bygg- och uthyrningsföretag samt återförsäljare är stora kundsegment.