Socialsekreterare vuxenenheten

Socialsekreterare vuxenenheten

Söker du ett arbete inom en nytänkande organisation, där du som socialsekreterare ges utrymme att bidra till förändring och socialtrygghet för Vallentunas medborgare? Vi söker dig som vill axla en viktig position där du får möjlighet möta människor i olika livssituationer, och vara med att skapa värde för dem. Är du vår nya socialsekreterare på missbruksenheten?

Vallentuna Kommun växer då många väljer att flytta hit och kommunen utvecklas snabbt, utan att småstadskänslan gått förlorad. Tillsammans med kollegorna på vuxenenheten och funktionsnedsättning ansvarar socialsekreterare för handläggning som rör kommunens invånare med missbruksproblematik. Arbetsgrupperna präglas av hög kompetens och erfarenhet samt ett tillåtande klimat där såväl humor som omsorg om varandra är viktiga inslag i vår arbetsvardag. Vallentuna kommuns policy, varaktighet, inspiration, samverkan, innovation, omtänksamhet och nav präglar varje del av vårt arbete.

Arbetsuppgifter
Som socialsekreterare på vuxenenheten/missbruk arbetar du med att utreda och bedöma behov av stöd- och behandlingsinsatser. Uppföljning av beviljade insatser samt samverkan med andra myndigheter och huvudmän tillhör också en stor del av arbetsuppgifterna. Arbetet sker i nära samverkan med kollegor, andra enheter inom socialförvaltningen samt externa samarbetspartners. Men det är även av stor vikt att du som söker tycker att samtliga arbetsuppgifter inom ramen för vuxenenheten är stimulerande detta då anställningen kommer att vara på vuxenenheten som socialsekreterare.

Kvalifikationer
  • Vi söker dig som vill ha ett meningsfullt arbete och gå till jobbet för att göra skillnad för Vallentunas innevånare.
  • Erfarenhet av handläggning av LVM
  • Socionomexamen
  • God samarbetsförmåga
  • Är en god lyssnare och bra på att kommunicera
  • Mycket god dokumentationsförmåga
  • Tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet och tycker om att få andra att växa
  • Ser utveckling och förbättring som en självklar del av arbetet
  • Meriterande är tidigare erfarenhet av arbete med myndighetsutövning, samt arbete med missbrukshandläggning
  • Ett plus är om du även tycker att kvalitetsutveckling är både intressant och kul
  • Stor vikt läggs vid personlig lämplighet
  • Erfarenhet av Treserva
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är en trygg och stabil person med en positiv människosyn. Vidare ser vi att du är initiativtagande, bra på att samarbeta, professionell och ansvarstagande. I din roll är du respektfull och förtroendeingivande och förmedlar en god service. Är du dessutom flexibel och stimuleras av en delvis händelsestyrd arbetsdag är detta rätt arbetsplats för dig!

Information
Vad sägs om en arbetsmiljö där du som medarbetare ständigt får växa i dina uppgifter? Där nya idéer och nyfikenhet värderas extra högt.
Vi erbjuder:
  • Förmånlig tjänstepension
  • Löpande kompetensutveckling Friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme, kostnadsfria aktiviteter
  • Utfyllnad av din föräldrapenning från F-kassan vid föräldraledighet
  • Flexibla arbetstider - frihet under ansvar individuell och marknadsmässig lönesättning, extern handledning och närhet till en arbetsgrupp som har bred kompetens och ständigt arbetar med förbättringar
Intervjuer kommer att hållas fortlöpande. Vi tillämpar individuell lönesättning. Tjänsterna gäller en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning
Mer info
Område Vallentuna
Yrkesroll Offentlig Förvaltning, Kommunal administration & Ledning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.vallentuna.se/
Sista ansökningsdag 19 dec 2019 (3 dagar kvar)