Produktionsplanerare – till POWER!

Produktionsplanerare – till POWER!

Produktionsplanerare – till Planning & Analyze

Om tjänsten

Att vara Produktionsplanerare innebär en variationsrik vardag där man får en unik möjlighet att arbeta över hela produktions och leveranskedjan.

Produktionsplaneraren är involverad i processerna från det att order skapas i SAP till att den når kunden. I tjänsten förväntas man även utvärdera det dagliga arbetet och hjälpa till att driva utveckling och förbättringar, både inom och utanför den egna processen. Givetvis är det viktigt att ha en hög servicenivå och noggrannhet – inte minst då vi har mycket kontakter såväl internt som externt. Produktionsplanerare tar även emot och hanterar feedback från våra kunder i hela Norden både via mail och telefon.

Tjänsten innebär vidare analys- samt uppföljningsarbete såväl internt som externt. Att vara en god kommunikatör är viktigt i tjänsten som Produktionsplanerare.
Du behöver aktivt jobba för att få information av olika slag och även att förmedla information.

Arbetstiderna är skiftgång på två skift, varannan vecka dag mellan 06:00-15:00 samt varannan vecka kväll mellan 14:48-23:24. Fredagar vid kvällsskift 14:48 – 21:00. Tjänsten inleds med en provanställning om sex månader och anställningen hör till tjänstemannakollektivet.

Arbetet är lokaliserat till vårt lager i Skillingaryd och tjänsten är på heltid, med start omgående.

Din profil
Vi söker dig som ser lösningar där andra ser problem, har tidigare erfarenhet av logistik och trivs med att ha mycket kontakter med både interna som externa parter. En stor fördel är om du redan har kunskap om våra system (SAP, Astro, Centiro, KSD) men det är inget krav.

Önskvärda kompetenser/erfarenheter:
·Mycket god kommunikativ förmåga
·Intresserad av detaljer men samtidigt förmågan att se helheten.
·Ser förbättringspotential i arbetssätt vid egna avdelningen men även i
den övriga verksamheten.
·Svenska: mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift.
·Engelska: god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift.
·Norska/Danska: stort plus att förstå i tal och skrift.
·Ordningsam, noggrann och mycket strukturerad.
·Utåtriktad, positiv och serviceinriktad.
·Initiativtagande, handlingskraftig, flexibel och samarbetsvillig.
·Analytisk och proaktiv problemlösare.

Låter det här intressant, skicka då din CV och personligt brev till marie.petersson@power.se. Har du frågor om rollen så kontaktar du Avdelningschef Marie Petersson på mailadress: marie.petersson@power.se. Vi vill ha din ansökan senast den 14 februari. Vi arbetar kontinuerligt för att den här rollen ska kunna tillsättas så snart som möjligt – så ansök redan idag!

För övriga frågor kontakta vår HRPD Manager P-O Wändal (p-o.wandal@power.se).
Mer info
Telefon +46 708-61 70 19
Område Vaggeryd
Yrkesroll Transport & Logistik, Övrigt
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 14 feb 2020 (23 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Power är en ledande återförsäljare av hemelektronik till nordiska konsumenter genom rikstäckande nätverk av butiker och webbutiker. Koncernens moderbolag Power International AS äger Power, Punkt1 och Expert i Danmark samt Power i Finland och Norge. Huvudkontoret finns i norska Lørenskog strax öster om Oslo. Power omsätter 10 miljarder NOK och har ca 3000 anställda inom koncernen