Strukturerad redovisningsekonom

Strukturerad redovisningsekonom

Är du strukturerad och har sinne för analysering av siffror? Vill du jobba med ekonomi i en spännande bransch? Då är detta tjänsten för dig!

Dina arbetsuppgifter

Som redovisningsekonom hos vår kund kommer du att jobba med ekonomi inom byggbranschen. Du blir en del av ett team om 4 ekonomer och är placerad på företagets huvudkontor i Vaggeryd.

Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är:
  • Löpande redovisning
  • Månadsbokslut
  • Arbetsgivardeklarationer, moms & skatt
  • Inkomstdeklarationer
  • Balans- & resultaträkningar
  • Hantering av utlägg & representation
I arbetsuppgifterna ingår även utredningar av projektekonomi åt distriktschefer samt att arbeta med utveckling och förbättring av rutinbeskrivningar.

Du arbetar mot företagets alla fyra distriktskontor runtom i Sverige, vilket innebär mycket kontakt via både mail och telefon. Som introduktion går du bredvid en erfaren redovisningsekonom.

Din profil

Skallkrav:
  • Gymnasieutbildning med ekonomiinriktning
  • Tidigare erfarenhet som redovisningsekonom
  • Svenska i tal/skrift
  • Erfarenhet från något affärssystem
Meriterande:
  • Kunskap av Office-programmen
  • Kunskap av Hogia Byggekonomi
Som person är du positiv och lösningsorienterad. Du är flexibel och klarar av att arbeta strukturerat och följa deadlines. Du har förmågan att arbeta självständigt och ta egna initiativ.

Villkor

Start: Omgående
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Lön: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Vaggeryd

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Mer info
Kontaktperson Clara Albinsson
Telefon 0709-47 86 88
Område Vaggeryd
Yrkesroll Ekonomi, Redovisningsekonom
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Framtiden
Sista ansökningsdag 22 juni (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är ett spännande företag i byggbranschen. De arbetar med både entreprenad och byggservice. Mer information om kunden ges vid intervjutillfälle.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.