Administrativ lager- & logistikmedarbetare

Administrativ lager- & logistikmedarbetare

Vi söker nu en driven medarbetare till vår lager och logistikavdelning

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att vara en naturlig del i vår produktionskedja och dina huvudsakliga arbetsuppgifter är godshantering. Du kommer att ansvara för in- och utleveranser, lagerhanteringen samt inköp av visst material.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
  • Packning och färdigställande av utgående leveranser
  • Ta emot och lagerföra inkommande material
  • Boka transporter, både inom Sverige och export
  • Avropa material från leverantör
  • Beställa förbrukningsprodukter
  • Hantera fraktsökningar
Andra förekommande uppgifter är dooming och montering.

I denna roll agerar du som spindeln i nätet på lagret där du tillsammans med dina sju kollegor ser till att vi levererar högkvalitativa produkter i rätt antal och i rätt tid.

Vi hanterar många sändningar dagligen och vi söker dig som trivs i högt tempo och som sätter värde på att ha ordning och reda kring dig, det material och de dokument som du hanterar.

Vi tror att du är en person som brinner för att ge service. Du är inte rädd för att hugga i med lite av varje och gillar att ge det lilla extra.

Placeringen är på vårt huvudkontor i Åseda.

Din profil

Vi söker dig som tycker logistik och lagerarbete är roligt, besitter en god social förmåga och har en utpräglad känsla för service.

Vidare är du en nyfiken person med ett lösningsorienterat förhållningssätt, är självgående och trivs med att ta egna beslut inom givna ramar.

Att hugga i och hjälpa till där det behövs är inget hinder för dig, du ser det snarare som en del av vardagen och du förstår att det är det goda samarbetet kollegor emellan som leder till framgång.

Du skriver och talar svenska obehindrat.

Vi ser gärna att du har god datorvana och erfarenhet från administrativa system.

Meriterande är om du kan tala och skriva engelska samt har erfarenhet från arbete med export.

Din ansökan

För din information kommer vi behandla din ansökan efter vecka 32 på grund av semester. Du är självklart varmt välkommen att skicka in din ansökan redan nu. Intervjuer kommer att äga rum under de två sista veckorna i augusti 2022.

Detta är en direktanställning hos Quickbutton som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se.

För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Carolina Sköld på telefonnummer 0470-34 98 75.
Mer info
Område Uppvidinge
Yrkesroll Transport & Logistik
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 25 aug 2022 (17 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Quickbutton Badges Group med huvudkontor i Åseda grundades för över 40 år sedan med tillverkning och försäljning av kampanjknappar, därav namnet Quickbutton. Kort därefter utvecklade Quickbutton namnskyltar och har sedan dess varit en ledande leverantör av kampanjknappar och namnskyltar där dessa produkter använts till att sprida välkända varumärken världen över.
Quickbutton har under flera år utvecklat och lanserat nya produkter för varumärkesbyggnad såsom gåvoprodukter, bagage-tags, pins, skyltar mm.