HR-ansvarig till läkemedelsbolag i Uppsala

HR-ansvarig till läkemedelsbolag i Uppsala

Vi erbjuder ett stimulerande och utvecklande uppdrag hos vår kund med lokaler 5 minuter från centrala Uppsala där du kommer vara en värdefull resurs och ha en viktig funktion i organisationen. Uppdraget pågår i tio månader med start april t om januari 2024. Tjänsten är heltid och arbetstiderna är förlagda vardagar dagtid med viss möjlighet till distansarbete. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Detta är ett konsultuppdrag där möjlighet finns att vara underkonsult via oss alternativt anställas som konsult av Jurek Rekrytering & Bemanning Som konsult hos oss på Jurek Rekrytering & Bemanning är du anställd hos oss och uthyrd till en eller flera av våra olika kunder. Förutom en mängd förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar, kollektivavtal och karriärmöjligheter, erbjuds du möjligheten att utöka dina erfarenheter och kompetenser samtidigt som du bidrar med dina värdefulla kunskaper.

Arbetsuppgifter

I rollen som HR-ansvarig har du en nyckelposition i organisationen och ansvarar för det operativa HR-arbetet. Du kommer arbeta med brett HR-arbete och vara chefernas stöd i olika HR-frågor. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
  • Coaching och stöd till chefer
  • Hantering och dialoger i individärenden
  • Ansvara för medarbetarundersökning, lönekartläggning samt lönerevision
  • Hantera rehabiliteringsärenden och genomföra rehabiliteringsärenden
  • Kompetensförsörjning och intern rekrytering
  • Arbetsmiljöarbete
  • Samordna utbildningsinsatser
Vem är du?

Vi söker dig som trivs med att arbeta självständigt och har förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och situationer. Vi ser att du har två års erfarenhet av en liknande tjänst samt gärna en akademisk utbildning inom HR, YH-utbildning eller motsvarande. För att lyckas i rollen ser vi att du har:
  • akademisk utbildning inom HR, YH-utbildning eller likvärdigt
  • minst 2 års erfarenhet av självständigt HR-arbete
  • Goda datakunskaper, särskilt i MS Office paketet
  • talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Som person är du strukturerad och har god förmåga att planera samt agera självständigt och proaktivt. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med olika typer av människor. Du trivs bra med att arbeta självständigt samtidigt som du tycker om att hjälpa och ge bästa service till dina kollegor.

Du erbjuds

Uppdraget pågår i 10 månader med start i april-23. Tjänstens omfattning är heltid och arbetstiderna är förlagda vardagar dagtid. Här erbjuds du ett uppdrag där du får möjlighet att bidra med din kompetens till hela organisationen samtidigt som du får möjlighet att fördjupa dina kunskaper inom HR. Viss möjlighet till distansarbete finns.

Ansökan

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är kontakta gärna ansvarig konsultchef Hanna Broström på hanna.brostrom@jurek.se

Om Jurek

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, Life Science, HR, administration samt marknad och management. När du skickar in din intresseanmälan för nya uppdrag eller tjänster nedan, hamnar du i vårt nätverk och kan matchas med konsultuppdrag eller fasta tjänster.
Mer info
Kontaktperson Hanna Broström
Telefon 08-525 01 800
Email Mejla Hanna Broström
Område Uppsala stad
Yrkesroll HR & Personal
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.jurek.se/
Sista ansökningsdag 1 feb 2023 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.