

2nd line IT-support till Aurora
Har du ett stort tekniskt intresse och kunskaper i Office 365 och Azure AD samt erfarenhet av licenshantering eller annan IT-administration? Är du även kommunikativ och gillar problemlösning? Hos Aurora erbjuds du en spännande tjänst med varierat arbete och stora utvecklingsmöjligheter.
Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Aurora.
Om företagetAurora Innovation hjälper företag och organisationer att öka tillgängligheten och underlätta kontakten mellan människor. De utvecklar och tillhandahåller kommunikationslösningen Aurora TeleQ som är en marknadsledande molnlösning specialiserad för hälso- och sjukvård. Genom att sammanföra vårdpersonal och patienter vid en tidpunkt som passar båda via telefoni eller andra digitala kommunikationskanaler förbättras arbetsmiljön för vårdpersonalen och vårdkvaliteten för patienten.
Aurora Innovation är ett familjeägt bolag som grundades 1996 i Uppsala. Idag är de ca 100 anställda och omsätter ca 150 miljoner med en stabil och positiv tillväxt. Huvudkontoret ligger i Uppsala men de har också personal och verksamhet i Finland, Nederländerna och Spanien.
Som 2nd line IT-support har du daglig kontakt med Auroras kunder via mail, telefon och chat för support-ärenden i teleQ. De ärenden som kommer in till 2nd line är av hög komplexitet med mycket felsökning och dialoger med andra avdelningar. Ärenden kan omfatta funktionalitet, konfiguration, telefoni och annan datakommunikation. Du arbetar också med IT-administration i bl.a. Office 365, Azure AD och supportar organisationen i varierande IT-frågor med felsökning och konfiguration av hårdvara, mjukvara och accesser. Du erbjuds stora utvecklingsmöjligheter. Utifrån dina erfarenheter ges möjlighet att driva förbättringsinitiativ kring licenshantering, koordinering av utrullningar, SSO-anslutningar, utbildning i Teams, Onedrive eller MS Copilot m.m.
Du tillhör avdelningen Service Operations och rapporterar till Head of Customer Support och har nära kontakt med medarbetare inom 1st line, 2nd line, Customer success, IT och utveckling. Du sitter i fräscha lokaler i Magasin X som ligger ett stenkast från Uppsala centralstation.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
* IT-support på hårdvara, mjukvara och accesser till kollegor
* Rådgivning och felsökning med Auroras externa 1st line support för IT
* Kundsupport för Auroras produkt TeleQ, till kunder och partners via telefon, mail och chat
* Rådgivning och felsökning i TeleQ-systemet tillsammans med 1st line, utvecklare, drifttekniker och kunder
* Stöd till organisationen för effektivt nyttjande av applikationer som ex SharePoint
* Erfarenhet av arbete med personliga kontakter inom IT- eller telekomsektorn
* Erfarenhet av Office 365 och Azure AD
* Flytande i svenska och engelska, i tal och skrift
* Du har goda kunskaper om Windows och grundläggande kunskaper om MAC-OS och Linux.
* Meriterande med erfarenhet av arbete enligt ITIL och processer
I rollen som 2line IT-support pratar du dagligen med kollegor, kunder och användare och räds inte för att ta första steget till ett samtal. Därtill har du en god kommunikativ förmåga och kan anpassa dig utifrån personen du pratar med och är pedagogisk i din kommunikation. Du stimuleras av att vara med och förbättra processer och rutiner, och uppskattar en roll där du ges möjligheten att bidra med dina tankar och idéer och har mandat att utveckla befintliga rutiner. Du blir motiverad av problemlösning och tycker det är roligt att fördjupa dig i komplexa problem. Du anstränger dig alltid för att kunna leverera bästa möjliga lösning, och du uppskattar att se konsekvenserna av jobbet du lägger ner. Du tar alltid stort ansvar för dina arbetsuppgifter och missar sällan detaljer eftersom du planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt och jobbar metodiskt.
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Om arbetsgivaren
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.