Analytisk kundservicemedarbetare

Analytisk kundservicemedarbetare

Vår kundservice är en centralfunktion för att ge bästa support till våra kunder samt övriga delar inom organisationen. Vi har fokus på att ha högsta kvalitet i kundserviceprocessen.

Tjänsten innebär att vara ansvarig för den elektroniska meddelandetrafiken, att ha förmågan att analysera felmeddelanden samt ha kontakt med andra aktörer inom branschen. Du har också kundkontakter både via telefon och fysiska möten. Försäljning är också en viktig uppgift. Du förväntas arbeta självständig, ta stort ansvar och ha ett stort driv.



Arbetsuppgifter:

· Hantera och driva den sk Edieltrafiken, kommunikation mellan energibolag och myndigheter.

· Hantera och driva uppgifter inför och efter varje månads fakturering

· Förekommande kundserviceuppgifter som att hantera e-post, telefon samt vara försäljningsstöd som innesäljare.

· Fokus på att kommunicera, informera och sälja

· Medverka på marknadsaktiviteter såsom mässor och event samt vid aktiviteter i vår butik Gränbystadens galleria.

Meriter, utbildning och erfarenhet:

· Gymnasieutbildning

· Erfarenhet från kundkommunikation, service och/eller sälj är meriterande

· Förmåga att analysera och hantera siffror, vara "detektiv" för felsökande

· Kompetens gällande energi, el eller bygg är meriterande

· Goda skriftliga som muntliga kunskaper i svenska och engelska

· B-körkort

Personlighet:

· Analytisk med förmågan att analysera, hitta och åtgärda felmeddelanden

· Är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Skapar kontakter och underhåller relationer

· Du tar initiativ, sätter igång uppgifter och uppnår resultat och har även lätt för att arbeta i grupp

· Du klarar att självständigt driva och leda dig själv samt att utveckla och effektivisera dina arbetsuppgifter

· Tjänsten innehåller ett brett spektrum av arbetsuppgifter. Detta ställer stora krav på din förmåga att prioritera, planera och organisera ditt arbete.

Har du frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef Kerstin
Karusseit.

Fackliga representanter: Kerstin Karusseit Ledarna, Johannes
Bryngelsson SEF samt Erik Andersson Unionen

Samtliga nås på telefon 018-67 84 00

Välkommen att lämna din ansökan märkt "Analytisk kundservicemedarbetare" till hr@upplandsenergi.se senast den 20 augusti 2019.

Observera att för denna tjänst har vi löpande utvärderings- och anställningsförfarande så vänta inte med din ansökan.

Personuppgifterna du angivit i din ansökan behandlar vi enligt EU:s dataskyddsförordning. Läs mer om vår sekretesspolicy på hemsidan/konsumenträtt
Mer info
Område Uppsala stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.upplandsenergi.se/
Sista ansökningsdag 20 aug 2019 (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Upplands Energi erbjuder elförsäljning samt energiprodukter till privatpersoner och företag i hela Uppland. Företagets elnät omfattar halva Uppsala- samt delar av Heby- och Östhammars kommun.

Upplands Energi lever och verkar i din närhet samt brinner för det lokala – vi stöttar föreningar och organisationer med ett lokalt uppländskt samhällsengagemang

Enligt Svenskt Kvalitetsindex är Upplands Energi det elbolag i Uppland som med bred marginal har de nöjdaste kunderna.

Upplands Energi koncernen grundades 1918 och har sitt säte i Björklinge norr om Uppsala