Kundtjänstchef till Adlibrisgruppen Placering Morgongåva

Kundtjänstchef till Adlibrisgruppen Placering Morgongåva

Adlibrisgruppen är ett av Nordens ledande e-handelsföretag. Vi skapar lustfyllda och inspirerande shoppingupplevelser primärt på webben. Med passion för våra produkter och kundnytta i fokus strävar Adlibrisgruppen alltid efter att förbättra våra tjänster och erbjuda våra kunder låga priser och snabba leveranser. Adlibrisgruppen består av e-handelssajterna Adlibris, Discshop, Bamba, Odla.nu, Kökets favoriter och Roliga Prylar med försäljning i Sverige, Finland, Danmark och Norge. Adlibrisgruppen är en del av Bonnier AB och ingår i affärsområdet Bonnier Books. Läs mer om oss här!

Adlibrisgruppen är ett framåtlutat bolag i ständig utveckling som erbjuder dig en dynamisk arbetsplats och utvecklande tid i karriären. Som chef för deras kundservice har du en essentiell roll inom organisationen och ansvarar därmed för alla kontaktytor mot Adlibris kunder. Du kommer att ansvara för en kundtjänstavdelning på cirka 50 medarbetare med 5 teamchefer som du stöttar i deras dagliga arbete. Du kommer även ansvara för att driva utvecklingen mot en mer preventiv kundservice med syfte att effektivisera och underlätta ytterligare för Adlibris kunder att hitta rätt hjälp snabbt. Du utgår främst från kontoret i Morgongåva men med cirka en dag i veckan/vid behov på huvudkontoret på Sveavägen i Stockholm.

Dina arbetsuppgifter & ansvarsområden:
  • Övergripande ansvar för Adlibris kundservice och de cirka 50 kundtjänstmedarbetarna som arbetar där samt säkerställa hög klass på servicen mot Adlibrisgruppens kunder
  • Arbetsleda, coacha och stötta teamcheferna i deras arbete och utveckling mot självständighet i sina roller
  • Ansvar för att processer för kundservice efterföljs samt utveckling, dokumentation och effektivisering av arbetsrutiner
  • Utveckling och effektivisering av de kanaler och arbetsverktyg som kundservice omfattas av och identifiera och implementera nya tillvägagångssätt med syfte att förenkla för kunderna
  • Budgetansvar för kundservicen med kostnadskontroll och kostnadseffektivitet i fokus samt mäta och utvärdera definierade nyckeltal
  • Ansvar för arbetsmiljön på avdelningen för att säkerställa att uppsatta policies efterföljs och ta initiativ för utveckling av Adlibris hållbarhetspolicy
  • Utveckla och förbättra de tekniska system som används av kundservice och agera kravställare mot IT avdelningen
Passande profil:
  • Gedigen erfarenhet av en roll som kundtjänstchef eller annan erfarenhet av att leda team genom teamchefer samt erfarenhet av verksamhetsplanering och en förståelse för kundtjänst
  • En god ledarskapsförmåga och du är duktig på att engagera personal och uppmuntra till självständighet samt planera och prioritera ditt eget såväl som andras arbete
  • Drivande, utvecklingsbenägen och van vid att arbeta med verksamhetsutveckling och kontinuerligt förbättringsarbete samt implementering av nya arbetssätt
  • Du har tidigare haft budgetansvar och har vana av att sätta upp, mäta och följa upp identifierade nyckeltal för verksamheten, service och medarbetare
  • Högskoleutbildning eller motsvarande är meriterande men inget krav
  • Erfarenhet av LEAN är ett önskemål
I den här rekryteringsprocessen sätter vi ett stort värde på dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är en trygg och stabil ledare med en personlig mognad. Du bör vara orädd, initiativtagande och orädd för förändringar samt en händelserik arbetsmiljö. Du brinner för kundservice, ledarskap och att inspirera och engagera dina medarbetare.

Praktisk information

Placering: Morgongåva i huvudsak men en dag i vecka är du på huvudkontoret på Sveavägen i Stockholm.

Arbetstider: Förtroendetid, kontorstider.

Ersättning: Månadslön och övriga förmåner. Kollektivavtal.

Start: Önskvärt i mitten av december, men för rätt kandidat kan vi ta hänsyn till uppsägningstid.

I den här rekryteringsprocessen samarbetar Adlibris med The Wofi - rekryteringsföretaget som är specialiserade inom kundtjänst. Frågor gällande tjänsten välkomnas till ansvarig rekryterare Julia på 070 759 76 66 eller julia@thewofi.se . Selektering samt intervjuer sker löpande och vi rekommenderar dig att visa ditt intresse för tjänsten redan idag!

Sökord: kundservicechef, kundtjänstchef, kundservice, kundtjänst, customer service manager
Mer info
Område Uppsala stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 8 jan (54 dagar kvar)